کد خبر: 307489
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
بازدید 151
پایتخت قرآنی؛ کودک قرآنی

کانون پرورش فکری بوشهر برنامه های خود را درخصوص انتخاب استان بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این استان به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده است. دلیل این انتخاب را می‌توان فعالیت‌های مختلف در حوزه قرآن‌کریم، استعدادهای ویژه و تربیت نخبگان قرآنی در این استان جستجو کرد. این امر مهم در سفر معاون قرآن‌وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان در اسفندماه ۱۳۹۹ اتفاق افتاد و مقرر شد تا بوشهر در سال ۱۴۰۰ به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران انتخاب شود.

سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با توجه به این موضوع گفت:  اسفند سال گذشته استان بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی معرفی شد که ما در کانون پرورش فکری استان درست از همان زمان با مدد از خردجمعی کارشناسان و مربیان کانون، برنامه‌ریزی دقیق و گسترده‌ای برای این موضوع انجام دادیم و طبق آن پیش خواهیم رفت .

وی گفت: انتخاب استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور برای همه هم استانی‌ها بسیار ارزشمند است، چراکه این استان همانند حوزه‌های فعالیتی دیگر در حوزه قرآنی نیز از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که باید پرورش و گسترش یابد.

ایشان با اشاره به رسالت کانون و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت:  به عنوان متولیان امر کودک و نوجوان در استان بوشهر با استقبال از این موضوع این فرصت را مغتنم می‌شمریم برای معرفی بیشتر و بهتر فعالیت‌های قرآنی به کودکان و نوجوانان عزیز این استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در معرفی قسمتی از فعالیت‌های قرآنی مختص کودک و نوجوان گفت : معرفی قصه های قرآنی و قصه گویی از قصص قرآنی و قصص انبیاء فعالیتی است که به صورت هفتگی در سطح استان برای کلیه کودکان اتفاق خواهد افتاد. دوره های آموزشی حفظ سوره های کوتاه و آیات کلام وحی توسط کودکان ۴ تا ۷ سال ؛ معرفی شخصیت پیامبران و افرادی که در قرآن از آنها یاد شده است برای نوجوانان؛ برگزاری دوره های مختلف مسابقات قرآنی با نام "سخن دوست"  که شامل حفظ، قرائت ، صوت ، ترتیل و ... می‌شود، نقاشی با موضوعات قرآنی خطاطی و خوشنویسی از آیات وحی و... قسمتی از فعالیت‌های گسترده کانون خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =