ویژه برنامه شور شعر در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

به منظور گرامی‌داشت روز و شعر ادب فارسی و بزرگ‌داشت استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، ویژه برنامه «شور شعر» با حضور مدیر کل کانون استان، کارشناسان و اعضای علاقه‌مند به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این برنامه که همزمان با روز شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ به مرحله‌ی اجرا درآمد ضمن گرامی‌داشت یاد این شاعر بزرگ ایرانی در جمع مربیان و اعضای کانون استان گفت: پیوند ایرانی با شعر ناگسستنی است و باید با ترویج فرهنگی وشعر فارسی بین کودکان ونوجوانان این پیوند هر روز محکم‌تر از گذشته شود.

وی افزود: آثاری که در فرهنگ و ادب فارسی مشاهده می شود از نظر تعالیم دینی، اخلاقی و اجتماعی و همچنین هنری مثل خورشیدی فروزان و گنجینه‌ای فنا ناپذیر است که هر اهل دلی به اندازه ذوق و استعداد خود از این گنج عظیم بهره مند می شود.

حمیدی ادامه داد: آثار ادب فارسی که ثمره تلاش و کوشش و نتیجه فکر و اندیشه شاعران و اندیشمندان ما در طی قرن‌های متمادی است از اصیل ترین، قوی‌ترین و جالب‌ترین ادبیات دنیای متمدن امروزی به شمار می رود.

مدیر کل کانون استان تصریح کرد: با ظهرو دین مقدس اسلام این استعداد خاص ایرانی در کنار فرهنگ و تمدن و تعالیم اسلامی باعث شد که محیطی بوجود آید که اندیشمندان و افرادی مانند ابن سینا، سعدی، حافظ، مولوی، شهریار و... که بسیاری از آنان در آسمان علم و ادب ستارگان تابناکی هستند پا به عرصه بگذارند .

وی افزود: امروزه فرهنگ و ادب فارسی با نام شهریار عجین شده و از مرزها عبور کرده است و کمتر کسی وجود دارد که با شعر و ادبیات فارسی آشنایی داشته باشد و شخصیت شهریار را نشناسد و منکر مقام ممتاز این شاعر در شعر فارسی معاصر شود.

حمیدی با اشاره به این که شهریار در گونه‌های مختلف شعر فارسی آثار فراوانی ارایه داده است ادامه داد: سادگی و روانی شعر شهریار و انتقال مفاهیم با کلمات زیبا و ساده به مخاطب رمز موفقیت این شاعر برجسته ایرانی بوده است.

مدیر کل کانون استان در پایان با اشاره به زندگی‌نامه و نمونه‌هایی از اشعار شهریار غزل‌های سروده این شاعر در مدح بزرگان دین را متفاوت و دلنشین دانست و در خصوص تخلص شهریار نیز توضیحاتی به مخاطبان خود ارایه کرد.

گفتنی است سفر مجازی به مراکز کانون در استان و خوانش شعر توسط اعضای مراکز، آشنایی با شعر و شخصیت شهریار، برگزاری مشاعره بین اعضای مراکز و پخش ویدیو شعرخوانی توسط استاد شهریار از دیگر قسمت‌های این ویژه برنامه بود.‌

خاطر نشان می شود،۲۷ شهریور ۱۳۶۸ روز درگذشت شاعر معاصر، محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =