ادبیات نماد صلح، عشق و انسان‌دوستی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هم‌زمان با ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار گفت: ادبیات نماد صلح، عشق و انسان‌دوستی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل؛ زعفر احدزاده بابیان اینکه سالروز درگذشت استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گرفته، اظهار داشت: در فرهنگ ما، شعر جایگاه والایی دارد؛ از واپسین ساعات تولد فرد و گاهواره کودک، با لالایی مادران، انس با شعر آغاز و پس از مرگ نیز آرایه مزارش می‌شود و به همین دلیل جایگاه والای ادبیات و شعر مشخص است و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجازآفرین را بیشتر روشن می‌کند.

مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به اینکه زبان فارسی دومین زبان جهان اسلام و زبان فرهنگ و تمدن ایرانی، جایگاه والایی در جهان دارد؛ خاطرنشان کرد: علیرغم حوادث و رویدادهای پُر تب‌وتاب و گاه ناخوشایند، زبان و فرهنگ است که نفوذ دارد و شاهکار ادبی «حیدر بابایه سلام» از این استاد شیرین‌سخن که تاکنون به بیش از ۸۰ زبان ترجمه‌شده، نمادی از زبان و فرهنگ جهان‌شمول ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه مهارت عشق ورزیدن، مهم‌ترین پیام ادبیات است، گفت: ادبیات ابزار انسان‌بودگی است که در آن انسان‌ها به‌راحتی قابل‌دسترس بوده و به عبارتی با ادبیات، جهان به خانه اشخاص می‌آید و نماد صلح، عشق و انسان‌دوستی است که همواره به پرهیز از خشونت و جنگ تأکید دارد.

زعفر احدزاده در ادامه سخنان خود گفت: فعالیت‌های ادبی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و برگزاری مستمر شعر و داستان از اهداف این سازمان بوده و در استان اردبیل نیز به دلیل فعالیت مؤثر مربیان و استعداد و علاقه‌مندی‌ اعضا، شاهد موفقیت‌های ارزنده این نسل در سطح کشور هستیم و در راستای ترغیب این نسل، کتاب‌های «بهاری‌تر از بهار» و «یک وعده لبخند» محصولی بود از آثار و آفرینش‌های برتر که در استان به نتیجه رسید.

وی ضمن پاسداشت این روز، تلاش‌های ارزنده‌ی مربیان ادبی و اعضای خلاق کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی را که بانی موفقیت‌های شایان برای استان بوده‌اند را ستود.

شایان‌ذکر است، به مناسبت روز شعر و ادب فارسی نشست مجازی با موضوع پیوند زبان و اندیشه در شعر شهریار با حضور وحید ضیایی و اعضای آفرینش‌های ادبی کانون استان اردبیل روز شنبه ۲۷ شهریورماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =