به‌زودی کودکان و نوجوانان شهرستان سرعین از خدمات کانون بهره‌مند خواهند شد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در نشست با نوجوانان شهرستان سرعین در قالب طرح مانا، گفت: به‌زودی کودکان و نوجوانان شهرستان سرعین از خدمات کانون بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه عدم وجود مرکز فرهنگی‌هنری کانون در شهرستان سرعین از دغدغه‌های مسئولان هست، تصریح کرد: در تلاش هستیم در صورت تمهید مقدمات و آماده‌سازی فضا و امکانات لازم، نسل کودک و نوجوان این شهر نیز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری، متولی فرهنگ پایه و پرورش استعدادها و مهارت‌های مختلف نسل کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: در قالب کتابخانه سیار روستایی برخی روستاهای این شهرستان از خدمات کانون بهره‌مند هستند، اما راه‌اندازی مرکز ثابت فرهنگی‌هنری خواست اداره کل کانون استان، فرماندار، مسئولان و مردم شهر بوده و تا تمهید مقدمات لازم می‌توان قسمتی از خلأ وجودی چنین نهادی را با ارائه خدمات از طریق کتابخانه‌های سیار جبران نمود.

گفتنی است این نشست در تاریخ ۲۵ شهریور۱۴۰۰ به همت مسئولان شهرستان سرعین و با حضور تعدادی از نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در قالب طرح مانا «مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران» در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد و شرکت‌کنندگان ضمن درخواست استقرار مرکز ثابت کانون در سرعین، دیدگاه‌های خود را درباره مزیت‌های این نهاد ارائه کردند.

لازم به توضیح است، پیرو جلسه‌ای که در تاریخ ۱۸ شهریور۱۴۰۰ در محل فرمانداری این شهر با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی کانون استان اردبیل برگزار شد، شورای اسلامی و شهرداری سرعین جهت تأمین زمین برای احداث مرکز فرهنگی هنری کانون در پارک شادی این شهر قول مساعد دادند.

مهران امانی سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین نیز در این نشست سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و آموزش را بسیار مهم قلمداد کرده و خواستار استقرار این نهاد در شهر سرعین شد.

امانی تأکید کرد: استقرار مرکز ثابت کانون پرورش فکری باید مدت‌ها پیش انجام می‌گرفت و حضور این مجموعه فرهنگی باعث شکوفایی بیشتر سرمایه‌های شهرستان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =