ظرفیت های پژوهشی ایلام توان هم گام شدن با آموزش را دارد

نشست هم اندیشی نهاد اقدام‌پژوهی کانون ایلام باهدف توجه جدی‌تر و برنامه‌ریزی در راستای توسعه و تقویت فعالیت‌های پژوهشی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،نشست هم اندیشی نهاد اقدام‌پژوهی کانون  ایلام باهدف توجه جدی‌تر و برنامه‌ریزی در راستای توسعه و تقویت فعالیت‌های پژوهشی برگزار شد.در این نشست سرپرست کانون استان ضمن ابراز رضایت از عملکرد واحد آموزش و پژوهش، بر تشویق همکاران و اعضای اقدام پژوه تاکید کرد و گفت:پیشنهاد می کنم که برنامه های پژوهشی هر ۶ ماهه مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار بگیرد تا بدانیم در چه سطحی قرار داریم و برای برنامه های آینده چه اقداماتی انجام دهیم.خوشبختانه مجازی شدن فعالیت ها راههای تازه ای می تواند به روی پژوهش بگشاید چرا که پایه ی پژوهش برمطالعه استوار است و خانه نشینی فرصت خوبی برای مطالعه و کسب منابع پژوهشی است و امیدوارم بتوانیم در اینده نزدیک پژوهش کانون ایلام را با |اموزش همگام کنیم.در اموزش ما خیلی کارنامه خوبی داریم .در دوران کرونا یک روز هم بدون اموزش نبوده ایم و کانون ایلام با مربیان و اعضای پویایی که دارد این ظرفیت را در خود می بیند که از نظر پژوهش نیز خود را با اموزش هم سان کند.

در ادامه مرتضی حاتمی کارشناس آموزش و پژوهش کانون ایلام گزارشی از اقدامات انجام شده در این ارائه داد و سایر اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در ادامه شیوه نامه ی هفته ی پژوهش و برنامه های پیشنهادی همکاران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

جلسات اقدام پژوهی در طول سال با حضور سایر اعضای ستادی و نماینده ی مربیان(هر جلسه یک مربی) و به طور مداوم برگزار خواهد شد.

درمصوبات این نشست؛ تقدیرمجازی و در صورت امکان شرایط مناسب تقدیرحضوری، معرفی همکاران و اعضای پژوهشگر در بستر فضای مجازی، بسترهای انگیزشی جهت مشارکت و هدایت اعضا و مربیان برای هفته ی پژوهش، بارگذاری آثار برجسته و فاخر اعضا و همکاران در گروه های مجازی، برگزاری کارگاه بازآموزی اقدام‌پژوهی برای مربیان اقدام پژوه  با هماهنگی حوزه ستادی در هفته ی پژوهش، تأمین منابع علمی مرتبط با فعالیت پژوهشی در استان و ساماندهی تشکیل جلسات ماهانه و... مورد تاکید و توصیه قرارگرفت.

این نشست با حضورمحمدرضا رستم پور سرپرست کانون استان،مرتضی حاتمی کارشناس آموزش و پژوهش ، ملوک هاشمی کارشناس فرهنگی ورسمیه چکاوک مربی فرهنگی مهمان در دفتر مدیرکل برگزار شد.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر  در فضای مجازی kpf به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری ازمربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است
 درفصل جاری تابستان‌نیز کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در کارگاههای عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۳۰ کارگاه تخصصی را به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =