دومین نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

دومین نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان در سال۱۴۰۰ بر بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این نشست که با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناس مسئول، سایر کارشناسان و مربی مسوولان مراکز کانون برگزار شد، بررسی عملکرد فعالیت‌ مراکز در شش ماه نخست سال، تقویت کارگاه‌های برخط و مرور برنامه‌های پیش‌بینی شده در شش ماه دوم سال بررسی شد.

در این جلسه محبوبه رجب نسب ضمن خیرمقدم به مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون از تلاش تمامی همکاران در جهت پیشبرد اهداف کانون با توجه به شرایط بیماری کرونا در بستر مجازی تقدیر و اظهار امیدواری کرد که با انجام گسترده واکسیناسیون، به امید خدا به‌زودی شاهد انجام فعالیت‌های حضوری در مراکز فرهنگی هنری کانون باشیم.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به برگزاری جلسات با موضوعات مختلف، همکاری و اقدام همه‌جانبه مسوولین مراکز را خواستار شد و گفت: لزوم برنامه ریزی مدون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی فعالیت‌های حضوری و برخط بر اساس شیوه نامه فصل پاییز، جلب مشارکت شرکای فرهنگی، نظارت دقیق بر فعالیت‌های مربیان، استمرار فعالیت‌های برنامه محور و ارتباط مستمر با کارشناسان، در این شرایط می‌تواند کمک شایانی به فعالیت‌های مجازی کانون کند.

رجب نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مروری بر وظایف مربیان کتابخانه‌های سیار داشت و از آنان خواست برای انجام وظایف و برنامه‌ها با تعامل بیشتر خود با حوزه‌های کارشناسی، مراکز ثابت و به خصوص دهیارها، زمینه حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان مناطق مختلف روستایی و کمتر برخوردار شهری را در برنامه‌های پیش بینی شده بیش از پیش فراهم کنند.

طرح موضوع ساعت فعالیت مراکز در شش ماهه آخر سال، برنامه ریزی برای حضور اعضا در مراکز با رعایت شیوه‌های بهداشتی، زیباسازی در مراکز و محوطه آن به جهت ترغیب حضور کودکان و نوجوانان و فعال‌سازی مراکز فراگیر و پستی بر اساس دستورالعمل فصل پاییز از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل کانون گلستان در این نشست بود.

الهه مقصودلو، معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان در جمع غیرحضوری همکاران مراکز با اشاره به شرایط موجود و لزوم تداوم کارگاه‌ها و فعالیت‌های فصل پاییز، از اهمیت برنامه‌ریزی در مراکز برای جذب اعضا صحبت کرد.

وی با اشاره به نظرسنجی که در خصوص کارگاه‌های بهار و تابستان صورت گرفته است، رضایتمندی بیش از ۹۰ درصدی مخاطبین از این کارگاه‌ها را نشان برنامه‌ریزی و تلاش کارشناسان و مدرسان دانست.

 گزارش ابلاغ اعتبار فرمانداری‌ها در سال‌جاری، اطلاع‌رسانی و تبلیغات هوشمند کارگاه‌های مجازی فصل پاییز از دیگر موضوعاتی بود که توسط معاون فرهنگی‌اجرایی کانون مطرح شد.

در ادامه محمدحسین منتظری، کارشناس مسوول آفرینش‌هاش فرهنگی‌هنری و ادبی به ارائه دیدگاه‌های کانون در خصوص کارگاه‌های مجازی برگزار شده در فضای مجازی پرداخت و برنامه‌ریزی کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری در فصل پاییز را  از مسوولین مراکز خواستار شد.

مریم آریافر، کارشناس فرهنگی استان نیز به تشریح برنامه‌های آتی جشنواره‌ی قصه‌گویی و برگزاری مرحله‌ی منطقه‌ای آن پرداخت.

مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان هم در این نشست پیشنهادات خود در برنامه‌ریزی کارگاه‌ها و کلاس‌های مجازی فصل پاییز را مطرح و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

دومین نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان با موضوعات بررسی فعالیت های مراکز در فصل بهار و تابستان، برنامه‌ریزی درخصوص کارگاه‌های فصل پاییز، و اهتمام در برگزاری برنامه های شش ماه دوم سال برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =