برنامه‌های هفته ملی کودک کانون استان زنجان تشریح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، علیرضا نوری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی کودک گفت: امسال هم مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با این هفته با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک « حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است، اضافه کرد: «کودک، صلح، بازی و نشاط» ، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده و مهارت‌های زندگی»، «امنیت، بهداشت و سلامتی»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، « هویت، میراث طبیعی و فرهنگی»، «رسانه و فناوری‎های نوین»  نیزعناوین روزهای کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اجرای ۱۸ عنوان برنامه در ۱۷ مرکز کانونی طی هفته ملی کودک گفت: از جمله برنامه‌های این هفته نشست پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی با مشارکت کارشناسان نیروی انتظامی برای مربیان و کارشناسان کانون، فراخوان چتری برای من در موضوع آسیب‌های اجتماعی و در قالب عکس، شعر، داستان، قطعه پادکست و حضور در صدا و سیما و تبیین برنامه‌های حوزه کودک خواهد بود.

وی گفت: برگزاری مراسم بادبادک پرانی و اجرای برنامه‌های نقاشی و اوریگامی، برگزاری کارگاه بادبادک سازی، حضور کتابرسان سیار در روستای دیرج، حضور کتابرسان سیار در مجتمع پردیسان، و پخش انیمیشن‌های کانونی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته اجرا می‌شود.

نوری از عضویت رایگان در کانون‌های پرورش فکری طی هفته ملی کودک خبر داد و گفت: برگزاری ۵۲ کارگاه تخصصی، دیدار با فرزندان شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم و اهدای تندیس «آینده ساختنی است» به خانواده شهید لندی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته ملی کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان سایر برنامه‌های هفته ملی کودک را برگزاری جشن هفته ملی کودک در مدرسه ابتدایی فرشته در قالب قصه‌گویی و دیدار با کودکان، تولید فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای با موضوع معرفی مشاهیر و اجرای برنامه با همکاری دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و افزود: همچنین در این هفته ۱۴ عنوان کتاب تألیف شده به همراه مستند و قطعه موسیقی تولید شده برای کنگره شهدای ۳۵۳۵ شهید نیز رونمایی خواهد شد.

وی افزود: تقدیر از فعالان کودک و نوجوان در حوزه تئاتر، حوزه موسیقی، فیلم و انیمشین و تجلیل از مربیان کانون و اجرای برنامه مشترک با هیئت‌های مذهبی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته کودک اجرا می‌شود.

نوری از برگزاری ۵۲ کارگاه تخصصی نیز خبر داد و گفت: در هفته ملی کودک یک روز این کارگاه‌ها برای اعضای عمومی به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در این هفته کلاس آموزشی مشترک با استان همدان توسط انجمن نمایش برگزار و یک جلسه انجمن سرود همزمان با ۱۰ استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =