کد خبر: 308013
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
بازدید 57
راه اندازی "کانکس امید"و برگزاری عصر قصه گویی در هفته ملی کودک

در آستانه هفته ملی و روز جهانی کودک، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از بازگشایی مراکز فرهنگی کانون و برگزاری حضوری برخی کارگاه‌ها و راه اندازی "کانکس امید" و برگزاری عصر قصه گویی در هفته ملی کودک یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، عالیه قوامی سرپرست کانون پرورش فکری در نشست خبری هفته ملی کودک در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اظهار داشت: کودکان حق شادی و نشاط اجتماعی دارند اما به دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته از این حق محروم هستند.

وی با بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۶ مهرماه آغاز می شود افزود: «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»؛ شعار هفته ملی کودک است که این هفته با هدف توجه افکار عمومی نسبت به ویژگی های کودکی، نیازها و ارتباطات و همگرایی و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای متولی کودک برنامه هایی برگزار می شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد ارتقای سطح دانایی کارشناسان کانون و معرفی کانون و ظرفیت های آن به خانواده ها را از دیگر رویکردهای گرامیداشت هفته ملی کودک برشمرد و به تشریح روزشمار این هفته پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بازگشایی مراکز فرهنگی کانون و برگزاری حضوری برخی کارگاه‌ها در این مجموعه عنوان کرد: در استان یزد ۱۸ مرکز ثابت  و ۴ مرکز سیار و یک مرکز پستی به کودکان و نوجوانان ارائه خدمات دارند که در تلاش برای توسعه مراکز و گسترش خدمات به کودکان و نوجوانان به ویژه در مناطق حاشیه ای شهروشهرستان ها با همت و حمایت مسئولان هستیم.

قوامی همچنین از راه اندازی "کانکس امید" در هفته ملی کودک خبر داد و افزود: این کانکس از محل بودجه بخش آسیب های اجتماعی استانداری از سالهای ۹۸ و متمم ۹۹ جذب شده یک کانکس خریداری و در مناطق آسیب دیده و حاشیه شهر مستقر تا امکان امانت کتاب و اجرای فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه این کانکس با محوریت خدمات رسانی به کودکان محروم در روز ۱۸ مهرماه بهره برداری خواهد شد ادامه داد: روزهای هفته ملی کودک فرصتی برای آگاهی ‌بخشی به والدین و مربیان است تا نسل آینده بهتر از آنچه امروز است تربیت و پرورش یابند.

در بخشی از این نشست مهدی آرایی؛ دبیر هفته ملی کودک در یزد با اشاره به برنامه های این هفته گفت: ویژه برنامه ها در ۲۳ مرکز به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود که نمایشگاه تخصصی آثار برگزیده اعضای کانون را به صورت مجازی خواهیم داشت و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای عشایری روستایی خبر داد و عنوان کرد: کتابخانه سیار در شهرستان مهریز در کنار نمایشگاه حضور دارد و قصه گویی و نقاشی را در کتابخانه سیار داریم.

آرایی همچنین از عضویت رایگان در کانون به مناسبت این هفته خبر داد و اظهار داشت: ۱۷ مهر نیز ثبت نام کلاس های تخصصی کانون با حضور اساتید نخبه و مجرب ملی را خواهیم داشت تا کودکان یزدی از این آموزش ها بهره ببرند که در ۵۰ کارگاه تخصصی شرکت و آموزش می بینند.

وی برگزاری نشست انجمن نویسندگان نوجوان، برپایی و رونمایی از فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در مجاورت پارک هفتم تیر همچنین افتاح کانکس امید را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و تصریح کرد: از برگزیدگان جشنواره های مختلف سال گذشته نیز تجلیل خواهد شد.

دبیر هفته ملی کودک در یزد از برگزاری عصر قصه گویی در محل مقبره پدر قصه نویسی ایران مرحوم مهدی آذریزدی خبر داد و گفت: در این هفته قصه گویی مشترک بین استان های یزد و مازندران و کرمان را خواهیم داشت که در فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، نام روزهای هفته ملی کودک نیز اعلام شد که بر این اساس ۱۶ مهر روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» نام‌گذاری شده است. ۱۷ مهر روز «کودک، باورهای دینی و معنویت» و ۱۸ مهر روز «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی» نام گرفته است. «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات» و «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» به ترتیب عناوین روزهای ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ مهر است. به گفته قوامی آخرین روز هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ به موضوع «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =