کد خبر: 308389
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
بازدید 68
عصرانه ای به صرف شعر

هم زمان با سومین روز هفته ملی کودک نشست انجمن شعرآفرینش کانون پرورش فکری استان یزد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان یزد،اعضا انجمن شعر آفرینش استان یزد در سومین روزازهفته ملی کودک عصرانه ای به صرف شعررا برگزار کردند.

عصر یکشنبه هجدهم مهرماه اعضا انجمن شعر آفرینش درمرکز شماره سه یزد گرد هم آمدند تا پیرامون  چگونگی تشکیل جلسات انجمن و فرصت ها و تهدیدهای نشست های مجازی انجمن های ادبی و برنامه های ویژه ادبی در انجمن ها،  هم اندیشی کنند.

کارشناس ادبی کانون استان در خصوص  فرصت ها و تهدیدهای دوران کرونا و تاثیر آن در برگزاری انجمن ها گفت: سهولت درحضور مجازی  میهمانان مجرب و هنرمند از سراسر کشور در رشد ادبی اعضا تاثیر بسزایی داشت اما قطعا برگزاری نفس به نفس و حضوری انجمن های شاعران و نویسندگان نوجوان کانون نیز در ایجاد انگیزه و  ادامه راه انجمن ها موثر خواهد بود.

در ادامه  نشست،  اعضای انجمن نیز به بررسی معایب و محاسن جلسات حضوری و غیرحضوری در دوره کرونا پرداختند  و  اعضا به اتفاق متذکر شدند که برگزاری حضوری انجمن ها در پویایی و رشد انجمن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دربخشی ازاین نشست صمیمانه فریبا قیومی زاده نماینده انجمن شعر آفرینش  برای اعضای نوجوان درباره استفاده صحیح از کلمات در شعر و چگونگی چیدمان زیبای کلمات و به روز کردن زبان شعر صحبت کرد.

در بخش دیگری ازاین  نشست مجتبی الهیاری از اعضای انجمن شاعران نوجوان آفرینش به بیان مبحث ضعف تالیف در شعر پرداخت.

وی توضیح مختصری در خصوص انواع ضعف  تالیف داد و شیوه های دوری از ضعف تالیف را هم معرفی کرد.خوانش اشعار اعضا بخش دیگری از این برنامه بود.

گفتنی است، حضور صمیمی عالیه قوامی  سرپرست کانون استان گفت و گو پیرامون پویایی انجمن های ادبی استان حسن ختام این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =