کد خبر: 308392
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
بازدید 75
قصه‌گویی یک سنت عمومی و جزیی از فرهنگ و گذشته ماست

دیدار نماینده قصه گویان بافق با فرماندار شهرستان، به مناسبت هفته ملی کودک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد؛ به مناسبت هفته ملی کودک، زهرا دهستانی مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان و دو نماینده از قصه گویان شهرستان بافق با حضور دردفتر فرماندار ، با سید مهدی طلائی مقدم دیدار و گفتگو کردند.

زهرا دهستانی در این دیدار  به حضور گسترده اعضای کانون در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: بیش از 50 نفر از دختران و پسران، مردان و زنان و مادربزرگ ها و پدربزرگ های بافقی در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره شامل پنح بخش‌ «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» (۹۰ ثانیه) و «پادکست» است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بافق یاد آور شد: در بخش دختران و پسران فاطمه شاطرحسینی، مقام سوم استان و خانم ها ستایش رحیمی، عارفه السادات میرسلیمانی، مریم عبدالله زاده و آقایان سیدعلیرضا میرسلیمانی و مهدی تفکری وارد مرحله دوم جشنواره شدند.

وی با اشاره به حضور خود در جشنواره به عنوان یکی از شرکت کنندگان در بخش زنان و مردان ، گفت: بنده با قصه‌ی «خان و مرد حصیرباف» حائز رتبه برتر استان یزد شدم.به گفته دهستانی در بخش قصه گویی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، خانم مرجان دهستانی از بافق حائز رتبه شایسته تقدیر شد.

فرماندار بافق در این دیدار ضمن تبریک  هفته ملی کودک، از کودکان به عنوان سرمایه های هر کشور یاد کرد و گفت: توجه به سلامت، تحصیل، امنیت؛ نشاط وعلاقه کودکان هموار جزء اولویت‌های هر جامعه‌ای است.

سید مهدی طلائی مقدم، معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان فعال در عرصه های فرهنگی ، هنری و ادبی را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: قصه‌گویی یک سنت عمومی و جزیی از فرهنگ و گذشته ماست و باید برای ترویج فرهنگ قصه‌گویی تلاش کرد.

در پایان این دیدار دو نفر نماینده قصه گویان شهرستان با اهدا هدیه ازهمراهی های فرماندار بافق تقدیر کردند وفرماندار بافق نیز با اهدا لوح تقدیر از آنان تجلیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =