نخستین ویژه‌برنامه «در سایه‌سار ادب فارسی» برگزیدگان خود را شناخت

اعضای کودک و نوجوان مراکز استان تهران، بازنویسی و بازآفرینی‌های خود را بر مبنای حکایت‌های سعدی خلق کرده و با هم به رقابتی ادبی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ «در سایه‌سار ادب فارسی» عنوان  ویژه برنامه‌ای است که از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران در راستای توجه به میراث فرهنگی و ادبی، توسعه و ترویج مطالعه وآشنایی اعضا با گنجینه‌ بیش از هزار سال  ادب فارسی، تقویت مهارت دیداری، شنیداری، گفتاری و فراگیری روش‌های آفرینش و بازآفرینی اثر ادبی، طراحی‌شده‌است.

در نخستین دوره، کودکان و نوجوانان با آثار سعدی شیرازی شاعر توانای قرن هفتم، آشنا شده و با توجه به ویژگی‌های بی‌مانند سعدی همچون نگاه اجتماعی- اخلاقی به انسان و زبان روان و برجسته، به بازآفرینی و بازنویسی حکایت‌های بوستان و گلستان پرداختند.

همچنین به منظور دسترسی کودکان و نوجوانان به حکایت‌های منتخب و  بهره گیری از خوانش درست و درک مفهوم حکایت‌های منتخب،  گزیده حکایات و پادکست «سعدی‌نیوش» با صدای مربیان و رابطان ادبی تدوین و منتشر شد و در اختیار اعضا قرار گرفت.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند با خواندن حکایات، دست‌اندرکار بازنویسی و یا باز آفرینی شده و با همدیگر به رقابتی ادبی پرداختند. این آثار در کارگروه علمی واحد آفرینش‌های ادبی بررسی و داوری شده و برگزیدگان دو بخش به شرح زیر مشخص شد:

در بخش بازنویسی:‌

الینا نیک‌خو، مرکز ۱۸، مربی خانم رضوان رهنمافر

مطهره ابوالحسنی، مرکز ۳۱، مربی خانم فاطمه روحی رحیم

غزل اخگری مرکز۱۴ مربی خانم مهدیه سادات صدری

در بخش بازآفرینی‌:

آنیتا طحان مقدم، مرکز ۲۱، مربی خانم نرجس مقیمی

دلارام نوروزی، مرکز پردیس

ماه‌پری بختیاری، مرکز ۴۱، مربی آقای رامین حسین‌نژاد

گفتنی‌ست این ویژه‌برنامه برای استفاده در مناسبت‌های مختلف ادبی طراحی و برنامه‌ریزی شده و جهت آشنایی و ارتباط‌گیری بیشتر اعضای کودک و نوجوان با مفاخر ادبیات فارسی، این طرح برای دیگر شاعران شاخص اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =