اعضای کودک و نوجوان کانون، دیوان حافظ را "زیر و زبر" می‌کنند

فراخوان دومین ویژه‌برنامه «در سایه‌سار ادب فارسی» به مناسبت بزرگداشت حافظ شیرازی با رویکرد طنز نویسی و نقیضه‌سرایی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ "در سایه‌سار ادب فارسی" که با هدف پیوند شیرین کودکان و نوجوانان با ادب کهن فارسی طراحی شده، در دومین ویژه‌برنامه‌ی خود، با بهره‌مندی از شگردهای طنزنویسی و نقیضه‌سرایی به دیدار دیوان حافظ شیرازی رفته تا کودکان و نوجوانان ضمن بازخوانی غزلیات و ارتباط معنایی با نگاه و اندیشه حافظ،  به رقابتی دیگر در حوزه‌ی آفرینش اثر ادبی از دریچه طنز بپردازند.

واحد آفرینش‌های ادبی استان تهران به این منظور کارنامک «زیر و زبرکردن دیوان خواجه حافظ شیرازی» که دربرگیرنده غزلیات منتخب حافظ و توضیحاتی پیرامون شگرد نقیضه‌سرایی و جایگاه آن در طنز است، تدوین کرده تا به عنوان منبع کارآمد در اختیار مربیان و رابطان ادبی باشد.

معیار گزینش غزلیات حافظ در کار گروه علمی «سایه سار ادب فارسی»  گوش‌آشنا بودن غزلیات برای مخاطب، برخوداری از مؤلفه‌های طنز، تناسب با گروه سنی مخاطب،  بسط‌پذیری معنا در نقیضه‌سرایی و آفرینش دوباره بوده ‌است.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند با خواندن کارنامک «زیر و زبر کردن دیوان خواجه حافظ شیرازی» به آفرینش نقیضه‌سرایی بپردازند و آثار خود را تا پایان دی‌ماه از طریق مربیان ادبی و رابطان ادبی در تمامی مراکز استان تهران و یا از طریق آدرس الکترونیکی mokatebe.tehran@kpf.ir به واحد آفرینش‌های ادبی ارسال کنند. 

آثار پس از بررسی و داوری، در بیست و هفتمین همایش ادبی آهنگ بهاران منتشر و منتخبان معرفی می‌شوند.

کارنامک نقیضه سرایی زیر و زبر کردن دیوان خواجه حافظ شیرازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =