کد خبر: 308889
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
بازدید 220
وبینار تخصصی-آموزشی کودک ، هویت ، میراث طبیعی و فرهنگی

وبینار " کودک ، هویت ، میراث طبیعی و فرهنگی " در ششمین روز از هفته ملی کودک چهارشنبه ۲۱ مهرماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، وبینار " کودک ، هویت ، میراث طبیعی و فرهنگی " در ششمین روز از هفته ملی کودک ، با هدف ارج نهادن به دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های کودکان و چگونگی آشنایی کودکان با مفهوم میراث فرهنگی و راهکارهایی برای پاسداری از آن برگزار گردید .

در این نشست که توسط مینا درعلی مدیر موزه مردم شناسی استان بوشهر برگزار شد، به مواردی چون مفهوم میراث طبیعی و فرهنگی، انواع میراث فرهنگی ( قابل لمس و غیر قابل لمس )، توضیحاتی درباره میراث معنوی و ارائه راه‌هایی جهت مراقبت و نگهداری از میراث فرهنگی پرداختند .

درعلی در پاسخ به این پرسش که چرا باید میراث فرهنگی را پاسداشت و چرا میراث فرهنگی ارزش دارد گفت: به کودکان توضیح دهید که این میراث تنها یک بار به وجود آمده است و دیگر جایگزینی نخواهد داشت و برای روشن شدن موضوع مثال و نمونه بیاورید : تا به حال آلبوم کودکی خود را ورق زده اید؟ کدام عکس از کودکی خود  یا پدر و مادرتان جالب یا خنده دار بوده است؟ هریک از کودکان عکس های خنده دار یا خاطره انگیز خود را به یاد می آورند. از آن ها بپرسید که  آیا می توانند آن عکس ها را دوباره به وجود بیاورند؟ پاسخ شان بی گمان منفی  است.

در ادامه افزود: بعد به آن ها بگویید که میراث فرهنگی کشور هم مثل عکس خانوادگی است که فقط یکبار آن هم در چند صد یا چند هزار سال پیش به وجود آمده است. پس دیگر امکان باز آفرینی آن وجود ندارد. به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

همچنین مدرس این نشست آموزشی راه هایی جهت نگهداری و مراقبت از میراث فرهنگی بیان کردند.

که در پایان این نشست آموزشی مرضیه متین از جمله اقدامات کانون پرورش فکری استان بوشهر در سال جاری جهت معرفی میراث طبیعی و فرهنگی اضافه کرد: کانون با برگزاری طرح " اینجا خانه ی من است " (فعالیت معرفی سرزمین )، هر یک از مراکز فرهنگی کانون استان بوشهر به معرفی شهر، آداب و رسوم، آیین ها، معرفی اماکن زیارتی، بناهای تاریخی و ... می پردازد که گامی بسیار ارزشمند جهت مهم دانستن و ارزش قائل شدن به میراث فرهنگی است.

یادآور می‌شود این نشست آموزشی به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان و با اجرای  مرضیه متین مربی مسئول امورفرهنگی هنری روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =