کد خبر: 308892
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
بازدید 153
نویسندگان نوجوان بوشهری به تعلیق در داستان رسیدند

چهاردهمین نشست انجمن ادبی نویسندگان بوشهری (بامداد) به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، چهاردهمین نشست انجمن ادبی نویسندگان بوشهری (بامداد) به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد. این نشست با حضور مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در تاریخ چهارشنبه ۲۱ مهرماه در ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ دقیقه برگزار گردید . موضوع ویژه این نشست «آموزش تعلیق در داستان» بود و مهمان ویژه این نشست خانم زهرا غلامی نویسنده و منتقد ادبی بود که جلسه با نظر کارشناسانه ایشان همراه بود.

در این نشست که به صورت مجازی و به همت آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با اجرا و هدایت فریده اجرایی مربی ادبی مرکز جم برگزار شد بیش از ۸۰ نفر از اعضا و مربیان حضور داشتند که آثار اعضای مختلف خوانش سپس مورد نقد و بررسی از طرف جمع و کارشناس برنامه قرار گرفت.

زهرا غلامی در این نشست به صورت مفصل به موضوع «تعلیق در داستان» پرداخت و سپس با اشاره به نکات مهم  و کلیدی در آفرینش داستان در مورد مسائلی مانند آغاز قوی در داستان ، اهمیت شخصیت در داستان ، باور پذیری داستان ، قائل شدن مرز بین زبان گفتار و زبان نوشتار،جایگاه کلی گویی و اهمیت بیان جزئیات، انتخاب سوژه و... صحبت کرد.

در پایان این نشست خانم غلامی به معرفی کتابی برای آموزش داستان نویسی به نام «چگونه یک شاهکار ادبی بنویسیم» اثر الدرید یوهانسن و استفن سوروم پرداخت که اعضا را در خلق یک داستان خلاقانه کمک می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =