کد خبر: 308922
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
بازدید 266
حال‌خوش حافظانه مربیان کانون‌استان‌بوشهر

در روز ۲۰مهرماه همزمان با هفته ملی کودک و روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی نشستی تحت عنوان «غزل‌خوانی از دیوان حافظ» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در روز ۲۰مهرماه همزمان با هفته ملی کودک و روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی نشستی تحت عنوان «غزل‌خوانی از دیوان حافظ» برگزار شد.

در این برنامه که به همت آفرینش‌های ادبی استان با هدف آشنایی بیشتر و بهتر با حافظ این عارف برگزیده قرن هشتم برگزار شد بیش از ۲۰نفر از مربیان مختلف فرهنگی ، هنری و ادبی به خوانش غزلیات او پرداختند.

در این نشست ادبی که جمع کثیری از مربیان و کارشناسان و کارکنان حضور داشتند و  با اجرای حکیمه فولادی مربی ادبی مرکز دیلم و دانش آموخته ادبیات برگزار شد؛ معرفی شعر و شخصیت حافظ صورت گرفت و به مدد مطالعه و تحقیق صورت گرفته توسط مربیان مختلف، از تعدادی از ابیات حافظ رمزگشایی شد.

رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ضمن تبریک این روز گفت: غزلیات حافظ سراسر آموزه‎های اخلاقی و مبتنی بر آیات قرآنی و نمونه بارز بشر دوستی‌ست چنان که می‌توان قسمت‌هایی از هویت فرهنگی و اصول اخلاقی و آیین زندگی را در غزلیات حافظ دید و از آن بهره برد.

زهرا جهان افروزیان کارشناس آفرینش های ادبی استان نیز در رابطه با برگزاری این برنامه عنوان کرد: هفته ملی کودک متعلق است به کودکان و همچنین متولیان امور کودک و کسانی که برای کودکان کار می‌کنند بنابراین با برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری این برنامه کوشش شد مربیان کودک نیز سهمی از این هفته به جهت تقویت دانش و آگاهی و لذت ادبی داشته باشند .

گفتنی ست شعرخوانی یکی از فعالیت های اصلی کانون پرورش فکری است که از اجرای این فعالیت اهدافی نظیر درک و دریافت از ادبیات، تقویت حس زیبایی‌شناسی، گسترش دایره واژگان، قدرت بخشیدن به تخیل و  اندیشه کودک ، تربیت حس و عاطفه در کودک و... دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =