آیین اختتامیه برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز کانون گلستان

مراسم اختتامیه برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی ‌هنری رامیان، آزادشهر و بندرگز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، تعدادی از مراکز فرهنگی هنری استان همزمان با اتمام هفته‌ی ملی کودک با برگزاری مراسمی از تعدادی از اعضا و دست‌اندرکاران برگزاری این هفته تقدیر و تشکر کردند.

تقدیر از کودکان و نوجوانان کانون بندرگز

صبح روز ۲۲ مهرماه طی مراسمی با حضور مدیر کل کانون استان، فرماندار بندرگز، امام جمعه و روسای ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهداشت، فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و گردشگری، کتابخانه عمومی، رئیس شورای شهر و شهردار اختتامیه این مراسم برگزار و از فعالین این هفته تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل کانون گلستان در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از حضور و همکاری تمامی ارگان‌ها، نهادها، سازمانها و ادارات که در هفته ملی کودک همکاری و مشارکت فعالی داشتند، هفته‌ی ملی کودک را یک رویداد بزرگ ملی برشمرد و افزود: همه‌ی روزها را می‌توان روز کودک در نظر گرفت، ولی ما در این هفته سعی داشتیم با برگزاری برنامه‌های مختلف، بهترین‌ها را برای کودکان و نوجوانان این استان ارمغان آوریم.

وی اشاره کرد  تحقق شعار هفته ی ملی کودک، عزم همگانی می طلبد و ضرورت دارد همه ی دستگاه‌ها مشارکت کنند.

محبوبه رجب نسب در سخنان خود از مسوولین حاضر خواست تا نسبت به بازسازی ساختمان مرکز و محوطه و تامین نیازهای عمرانی مرکز اهتمام ویژه‌ای ورزند.

حسین احمدی فرماندار بندرگز نیز ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک استفاده از ظرفیت کانون و بچه‌ها را در جهت توسعه شهرستان ضروری دانست.

وی یکی از راهکارهای ساخت آینده‌ای درخشان برای کشور را پرداختن به ظرفبت کودکان و نوجوانان دانست.

بازدید از نمایشگاه، خواندن بیانیه توسط عضو کانون، حافظ‌خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، اجرا سرود کانون و تقدیر از اعضای برگزیده کانون از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

ویژه برنامه‌ی کانون رامیان در اخرین روز هفته‌ی ملی کودک

مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامیان در اخرین روز از هفته‌ی ملی کودک ویژه‌ برنامه‌ای با حضور کارشناس مسوول فرهنگی‌هری و ادبی کانون استان و مسوولین شهرستانی برگزار کرد.

مائده بای مربی مسوول مرکز، ضمن خیر مقدم به حاضرین در برنامه، به ارائه گزارشی کوتاه در خصوص اقدامات انجام شده در این هفته پرداخت و از مسوولین خواست تا توجه بیشتری به کودکان و نوجوانان داشته باشند.

در ادامه عضو کودک مرکز رامیان شروع به‌ خواندن بیانیه هفته‌ی ملی کودک کرد و برای همه‌ی کودکان آرزوی صلح و آرامش داشت.

اجرای دکلمه‌ و شعرخوانی، ارای موسیقی سنتی، پخش نماهنگ آثار برگزیده اعضا، نمایش، اجرا مسابقه، معرفی کارگاه‌های برخط فصل پاییز و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه یاد یاران که با موضع دفاع مقدس برگزار شده بود، مسابقات مختلف از جمله برنامه‌هایی بود که در این روز انجام شد.

این ویژه برنامه با حضور فرماندار، امام‌جمعه، رئیس و اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه و روسای ادارات آ.پ، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی و معاون مرکز بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

دیدار اعضای برگزیده کانون آزادشهر با فرماندار شهرستان

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، تعدادی از اعضای برتر و برگزیده‌ی مرکز فرهنگی هنری آزادشهر، به‌همراه مدیرکل کانون، مسوول روابط‌عمومی و مربیان مرکز، با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری، با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل کانون در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از توجه فرماندار شهرستان به جهت برگزاری این دیدار گفت: کانون پرورش فکری تنها نهاد فرهنگیِ است که بصورت تخصصی به آموزش مهارتهای زندگی با فعالیتهای کتاب محور بصورت فرایندی  در حوزه کودک و نوجوان می پردازد و با مربیان متخصص و کارآمد  تاکنون خروجی موفقی داشته است

محبوبه رجب نسب ضمن تبریک به افتخار آفرینی‌های اعضا اظهار داشت: هدف اصلی کانون کسب رتبه‌های برتر نیست بلکه تربیت نیروی انسانی خلاق و دارای مهارت کافی برای خوب زندگی کردن است که این نیروی کارآمد می تواند افتخارات ملی و حتی بین المللی کسب کند.

وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه ی کانون و جامعه دانست و گفت: کانون محل پرورش فکر در حوزه ی کودک و نوجوان است و در ایام کرونا که امکان فعالیت های حضوری فراهم نبود با برگزاری کارگاههای مجازی در بستر kpf.ir و تولید محتوا خدمت رسانی کرد.

رجب نسب در ادامه به نیازهای عمرانی مرکز اشاره کرد و بر ضرورت تامین نیازمندی‌های عمرانی تاکید کرد.

فرماندار آزادشهر نیز در جمع اعضای برگزیده‌ی مرکز آزادشهر، گفت: در تربیت نیروی انسانی و کار فرهنگی، کیفیت ارائه ی خدمات مهم است و کودکان توانمند در آینده میتوانند دنیا را تغییر دهند.

وی با قدردانی از مربیان کانون آزادشهر به جهت کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، بیان داشت: کار کردن در این مجموعه با توجه به نقشی که در شکل گیری شخصیت کودکان و هدایت فکری و تعالی آنان دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است.

در این برنامه همچنین فاطمه رجبلو، مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری آزادشهر نیز به ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌های کانون پرداختند.

قربان‌علی بذرافشان رئیس آموزش و پرورش آزادشهر نیز در سخنانی کوتاه بر حمایت همه‌جانبه‌ی دستگاه‌های متولی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری تاکید کرد.

نمایشنامه‌خوانی اعضا، شاهنامه‌خوانی عضو کودک، خواندن بیانیه هفته‌ی ملی کودک و تقدیر از اعضا از جمله برنامه‌هایی بود که در این دیدار انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =