کد خبر: 309152
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
بازدید 104
زیباترین بخش یک شعر، نانوشته‌های آن است

انجمن شاعران نوجوان استان همدان بیست‌وششمین نشست خود را با حضور مهدی مردانی در فضای مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست‌وششمین انجمن شاعران نوجوان این استان روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه با حضور مهدی مردانی شاعر و منتقد ادبی برگزار شد.
مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین، زبان را از مهم‌ترین وسایل مورد استفاده یک شاعر قلمداد کرد و گفت: شاعر باید به تمام تکنیک‌های زبانی مسلط باشد تا بتواند زبان را به تناسب محتوای شعری خود به کار ببرد.
این شاعر نام‌آشنا، توصیف در شعر را عامل ضعف دانست و اعلام کرد، اگر به جای توصیف از تصویرسازی استفاده شود شعر برای مخاطب دلنشین‌تر و ملموس‌تر خواهد شد.
مردانی ضمن تقدیر از اعضای انجمن که توانسته‌اند آثار خوب و قوی را ارائه کنند بیان داشت: مطالعه در آثار شاعران مطرح و صاحب‌سبک می‌تواند به ما کمک کند که بهتر کشف کنیم تا بتوانیم زیباتر ببینیم.
در ادامه این نشست علاوه بر خوانش تعدادی از اشعار اعضای انجمن در قالب‌های نیمایی، سپید و غزل، حاضران نظرات خود را پیرامون آن‌ها بیان کردند.
گفتنی است انجمن شاعران نوجوان کانون استان همدان با حضور کارشناسان، مربیان و تعداد ۴۵ نفر از اعضا به مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =