کد خبر: 309204
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
بازدید 379
اینجا، شهرستان کنگان خانه‌ی من است

ویژ برنامه اینجا خانه من است چهارشنبه با معرفی شهرستان کنگان برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، ویژه‌برنامه معرفی سرزمین با عنوان « اینجا خانه من است» توسط مربیان مراکز کنگان و سیراف به‌منظور معرفی اماکن و آداب و رسوم شهرستان خود جهت اعضاء کودک و نوجوان برگزار شد.

مربیان مرکز کنگان در معرفی سرزمین خود به وجه تسمیه شهر کنگان و علت نامگذاری این شهر، معرفی نکات گردشگری و باستانی، معرفی شاعران نویسندگان این شهر و آثار آن‌ها اشاره کردند .

در ادامه سلسه برنامه های استانی اینجا خانه من است خاتون خواجه زاده مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرسیراف به معرفی این بندر زیبا پرداخت .

از موارد معرفی شده در این برنامه میتوان به تاریخچه بندرسیراف، آثار باستانی (شامل قلعه شیخ ناصر، گوردخمه ها، سازه های آبی، بازار و مسجد جامع، مقبره سیبویه، مسجد امام حسن بصری، آتشکده و موزه باستان شناسی) عنوان کرد .

و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی (شامل آبشار مصنوعی، دره لیر، بنو، پارکهای ساحلی و اقامتگاه بوگردی نصوری)، معرفی : غذاهای محلی، مشاغل مردم سیراف باستان و سیراف کنونی، لهجه و گویش محلی، سوغات سیراف، صنایع دستی، آداب و رسوم و پوشش محلی، کتاب‌ها و شاعران سیرافی از جمله مواردی بود که  به مخاطبین ارائه گردید.

این برنامه چهارشنبه ۲۸ مهرماه ساعت ۱۱ توسط مربیان مراکز کنگان و سیراف برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =