رقابت هنرمندانه قصه‌گویان برگزیده استان قزوین

در مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، شش قصه‌گوی برگزیده به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، قصه‌گویان برگزیده این استان روز چهارشنبه ۵ آبان ، در مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن نمایش مجتمع کانون استان قزوین به روی صحنه رفتند.

این مرحله به صورت مجازی با اجرای قصه‌گویان استان قزوین در دو بخش «زنان و مردان» و «پسران و دختران» برگزار شد و داوران به شیوه پخش زنده، اجرای این قصه‌گویان را به تماشا نشستند.

در این آیین «مینا عابدی» مربی فرهنگی مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با قصه«زنبوره! کجا کجا»، «اعظم نوری زاده» مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد با قصه«کرم اندازه گیر»، «مهسا اوتارخانی» با قصه «ترمه و بالشتک» در بخش زنان و مردان و «مائده طاهر» با قصه«گریه کوه»، «فاطمه محمدی» با قصه«فانوس کوچک» و «فاطمه زهرا رضایی» با قصه «پنبه‌ای» در بخش دختران و پسران به رقابت پرداختند.

هم‌چنین در این برنامه که با حضور«مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، چند برنامه نمایشی مجری-عروسک با مضمون قصه‌گویی، نماهنگ معرفی قزوین و پخش تیزر استانی قصه‌گویی نیز اجرا شد.

«محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، داوران این مرحله از جشنواره بین المللی قصه‌گویی بودند که به صورت زنده تماشاگر این رقابت استانی بودند.

با توجه به شرایط دوره فاصله گذاری اجتماعی به سبب بیماری کرونا، علاقه‌مندان این برنامه را به صورت زنده در صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین به تماشا نشستند.

گفتنی‌ست بخش آیینی سنتی این جشنواره 11 آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده آن به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =