رقابت قصه‌گویان کرمانشاهی در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آغاز شد

با شرکت شش قصه‌گوی برگزیده در بخش ملی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله منطقه‌ای کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، این جشنواره به صورت مجازی، صبح روز پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ و در محل سالن نمایش مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کرمانشاه به اجرا در آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در مرحله منطقه‌ای، با اجرای قصه‌گویان برگزیده در بخش ملی، صبح روز پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ آغاز شد.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ضمن اعلام این خبر افزود: با شرکت ۶ قصه‌گوی برگزیده در بخش ملی جشنواره، جشنواره قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه به صورت مجازی و لایو در سالن نمایش مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کرمانشاه به اجرا در آمد.

بر همین اساس، «فرانک حیاتی»، با قصه «طبیب طماع»، «اعظم کرمی» با قصه «بادی که خوابش می‌آمد»، «بابک مجیدی فر» با قصه «ابر مهربان»، «طناز فلاحی»، با قصه «فِری سر به هوا»، «سوگند میرزایی» با قصه «من»، و «شکیبا فرخی» با قصه «خاله کفشدوزک» در این مرحله از جشنواره قصه‌های خود را اجرا کردند.

در پایان این مراسم، قصه‌گویان برگزیده از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

فتاحی همچنین از برگزاری بخش «آیینی و سنتی» این جشنواره با حضور ۴ برگزیده دیگر در صبح روز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه با بیان اینکه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در بخش های دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگها برگزار شده، گفت: این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله استانی آن ۴۰۰ اثر از سوی قصه گوهای استان کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره رسید و در نهایت پس از انجام مراحل داوری ۲۴۷ اثر راهی مرحله منطقه‌ای شد که از بین آنها هم ۱۰ اثر در مرحله منطقه ای پذیرش شده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور برگزیدگان مرحله منطقه ای همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

 علاقه‌مندان از ساعت ۹ صبح و از طریق شبکه‌های اجتماعی این رویداد فرهنگی را به صورت زنده تماشا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =