قصه‌گویان گلستانی در بخش«آیینی‌سنتی» مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی به رقابت پرداختند

رقابت قصه‌گویان بخش«آیینی‌سنتی» مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، عصر روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به‌صورت آنلاین در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان برگزار شد و در این مرحله ۳ قصه‌گو از استان گلستان به رقابت با ۶۸ قصه‌گو از ۲۵ استان دیگر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این مرحله ۳ قصه‌گو از استان گلستان به رقابت با ۶۸ قصه‌گو از ۲۵ استان بوشهر، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، خوزستان، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گیلان، اصفهان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد پرداختند.

بر همین اساس نورا حقیقت با قصه‌ی «گردآفرید»، مائده احمدی لیوانی با قصه‌ی «بیژن و منیژه» و مریم علی‌مردانی با قصه‌ی« رزم رستم و سهراب»، سه قصه‌گوی گلستانی حاضر در این مرحله از جشنواره از بودند که به رقابت با قصه‌گویان دیگر پرداختند.

داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی برعهده دارند.

قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و... قصه‌ها را روایت می‌کند.

در انتهای برنامه نیز از قصه‌گویان این مرحله از جشنواره با اهدای لوح تقدیر تقدیر به‌عمل آمد.

بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی از ۸ آبان آغاز شده و تا ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد.

پس از بخش «آیینی‌ سنتی»، ده منتخب بخش «قصه‌گویی با زبان اشاره» نیز رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

جهت مشاهده گزارش تصویری " اینجا" کلیک نمایید.

مائده احمدی لیوانی
نورا حقیقت
مریم علی‌مردانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =