قصه‌گویان برترلرستان به صورت آنلاین قصه‌گویی کردند

بخش دوم مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان امروز9 آبان ۱۴۰۰ با اجرای قصه‌گویان راه یافته به این مرحله، در بخش آیینی سنتی خاتمه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ صبح امروز نهم آبان ماه 1400 مرحله منطقه ای بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای دو قصه گوی برتر لرستانی برگزار شد.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اعلام این خبر گفت: بخش دوم مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اجرای قصه‌گویان راه یافته به این مرحله، در بخش آیینی سنتی به کارخود پایان داد.
وی افزود: اجرای برگزیدگان بخش آیینی، سنتی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن اجتماعات اداره کل کانون لرستان در خرم آباد به صورت مجازی برگزار شد.
محمدی بیان داشت: در این رقابت کیمیا بیرانوند از مرکز شماره دو خرم آباد در بخش دختران و پسران با قصه ی «رستم و اکوان دیو» و مهدیا رضایی از مرکز نورآباد در بخش دختران و پسران با قصه ی «گذر سیاوش از آتش» قصه گویی کردند.
داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی برعهده داشتند.
قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و... قصه‌ها را روایت می‌کند.
گفتنی است: داوری بخش آیینی، سنتی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از هشتم آبان‌ماه آغاز و تا چهاردهم همین ماه ادامه خواهد داشت و برگزیدگان مرحله کشوری همزمان با شب یلدا به صورت حضوری به اجرای قصه می‌پردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =