پانزدهمین نشست مجازی انجمن داستان دهلران برگزار شد

پانزدهمین نشست مجازی انجمن داستان مرکز دهلران کانون ایلام با حضور مرتضی حاتمی نویسنده و کارشناس آموزش و پژوهش کانون ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،پانزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان مرکز دهلران استان ایلام با حضور مرتضی حاتمی نویسنده و اعضا و مربیان و همچنین مسئولین کانون استان ایلام در فضای گروه این انجمن برگزار شد. جلسه با صحبت های ابتدایی نماینده انجمن و عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی آغاز شد و در ادامه سه داستان از سه عضو توانمند انجمن معصومه پوراسماعیل،  طهورا قنبری و دلنیا بشار مورد نقد و بررسی اعضا و مربیان قرار گرفت و سپس میهمان برنامه مرتضی حاتمی در رابطه با داستان ها به نقد و بررسی آثار پرداخت. 
مرتضی حاتمی به داستان های آیینی و مذهبی اشاره داشت و نگارش چنین داستان هایی را توفیق و فضیلتی ارزشمند دانست که نویسندگان نوجوان و حتی بزرگسالان می توانند به آن دست یابند. مولفه ها و ویژگی های آثار مذهبی و آیینی توسط این نویسنده و منتقد برشمرده شد و ایشان در بخشی از سخنان خود درباره استان ایلام و ظرفیتی که در مورد مناسبت گرامی «اربعین» دارد و پتانسیل موجود در برگزاری این مراسم و پیاده روی ویژه ی مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در شهرهای مختلف استان، پیشنهاد داد اعضا و مربیان این نوع آثار را با عنوان «آثار اربعین» جدی تر پیگیری کرده و با ارائه بیش از پیش چنین آثاری، این نوع داستان ها را به نام استان ایلام ثبت و ضبط کنند تا در سطح کشور ادبیات اربعین با نام استان استان ایلام شناخته شود.

 در ادامه با به اشتراک گذاشتن تصویر صفحه جلد برخی کتاب های آموزش داستان نویسی به معرفی آثار برجسته در زمینه مباحث تئوری و آموزش داستان نویسی پرداخت که مورد توجه اعضای نوجوان انجمن قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =