جلسه حلقه صالحین پایگاه سیدالشهداء کانون پرورش فکری با موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد

اولین جلسه حلقه صالحین پایگاه بسیج حضرت سیدالشهدا(ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان روز یکشنبه ۹ آبان‌ماه در محل سالن مطالعه مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ همدان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه حلقه صالحین پایگاه مقاومت حضرت سیدالشهداء(ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.
در این جلسه که با حضور معاون فرهنگی، کارشناسان و تعدادی از مربیان مراکز برگزار شد، سرهنگ‌پاسدار امین سماواتی کارشناس معاونت فناوری و اطلاعات و ارتباطات سپاه انصارالحسین(ع) به بیان مطالبی پیرامون این مناسبت پرداخت.
‏سرهنگ سماواتی با تبریک فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل به اهمیت آن در این برهه از زمان اشاره و با بیان دو آیه از کلام وحی به سخن مقام معظم رهبری مدظله العالی استناد کرد: «پدافند غیر عامل، یک اصل است برای همیشه و نباید به هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود».
سماواتی پدافند غیرعامل را  کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی معنا کرد و گفت: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه وجابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی پیاده می‌شود.


سماواتی در ادامه سخنان خود به فضای سایبری اشاره کرد و تهدیدهای این فضا را برای حاضران تشریح و بیشترین عوامل تاثیرگذار در تهدیدات سایبری را بیان کرد و عدم آگاهی و دانش کافی کاربران را مهمترین خطر آن برشمرد.
در ادامه دو کلیپ مربوط به خطر فضا و شبکه‌های مجازی پخش و حاضران سوال‌های خود را در این زمینه بیان کردند.
لازم به ذکر است این جلسه، اولین گردهمایی اعضای خواهران و برادران حلقه‌ی صالحین پایگاه حضرت سیدالشهداء کانون در سال ۱۴۰۰ بود که به طور مشترک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =