« شاخه‌های امید»، ویژه برنامه‌ی کانون پرورش فکری گلستان در روز ۱۳ آبان

همزمان با روز ۱۳ آبان، کانون پرورش فکری گلستان برنامه‌های فرهنگی‌هنری و ادبی متنوعی را برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت گرگان و فرزندان زندانیان زندان گرگان اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، همزمان با فرارسیدن روز ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، کانون پرورش فکری با مشارکت اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان ویژه برنامه‌ای را برای نوجوانان مددجوی کانون اصلاح و تربیت و فرزندان زندانیان زندان گرگان برگزار کرد.

این برنامه با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری، مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، رئیس کانون اصلاح و تربیت گرگان،همسر و فرزندان تعدادی از زندانیان زندان گرگان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان برگزار شد.

معصومه شهریاری

معصومه شهریاری مربی ادبی کانون گرگان این برنامه را در ابتدا با برگزاری کارگاه شعر و شعرخوانی برای بچه‌های حاضر آغاز کرد تا آنها با این فعالیت ادبی آشنا شوند.

مطهره کریمی

در ادامه سبیکه سادات میرقاسمی و مطهره کریمی، مربی مسوول و  مربی فرهنگی مرکز شماره گرگان با انجام فعالیت کاردستی و ساخت پرچم ایران برای بچه‌ها و با حضور مادرانشان، آنها را با این تکنیک آشنا ساختند و نوجوانان حاضر در این برنامه طرح پرچم ایران را با برش دادن بر روی مقوا آماده کردند.

ربابه کلاتی

آخرین کارگاهی که در این روز برای آنها برگزار زد، کارگاه سفال‌گری به زبان ساده بود که توسط ربابه کلاتی مربی هنری مرکز برای بچه‌ها انجام شد و در طی این کارگاه آنها با گِل سفال‌گری که در اختیارشان قرارداده شده بود، گُل‌های زیبایی را خلق کردند و در انتها اثر ساخته‌ شده‌ی خود را به مادران خود تقدیم کردند.

در انتهای برنامه از تمامی بچه‌های حاضر در این برنامه با اهدای کارت هدیه و بسته‌ی معیشتی تقدیر شد.

گفتنی‌است کانون پرورش فکری گلستان در سال ۱۳۹۹ نیز ویژه برنامه‌ای را در آستانه‌ی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای مددجویان نوجوان کانون اصلاح و تربیت برنامه‌ریزی و اجرا کرده بود.

لازم به یادآوری است کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرگان به‌مدت چهار سال است که هر دو هفته یک‌بار در کانون اصلاح و تربیت حضور یافته و با اجرای برنامه‌های مستمر فرهنگی، ‌هنری و ادبی نقش موثری در دست‌یابی به توانایی و دانایی مددجویان ایفا می‌نماید. 

گزارش تصویری این ویژه برنامه را از «اینجا» مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =