رقابت قصه‌گویان کانون استان تهران به زبان اشاره در مرحله‌ی منطقه‌ای

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در ایستگاه‌های نزدیک به خط پایانی بیست و سومین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش منطقه‌ای، این بار قصه‌گویان استان تهران در بخشی جذاب به اجرای قصه‌گویی به زبان اشاره پرداختند.

این بخش که امسال برای اولین بار و به منظور ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان ناشنوا و استفاده‌ی این عزیزان از سایر بخش‌ها تفکیک شده است، با رقابت یازده قصه‌گو در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های هنری کانون، ادامه یافته و مربیان و اعضای قصه‌گوی مراکز کانون استان تهران، با زبان اشاره قصه‌های خود را در معرض داوری هیئت داوران این بخش قرار دادند.

این بخش بر خلاف سایر بخش‌های جشنواره، به صورت حضوری و پیش چشم هیئت داوران این بخش "وحیده نظری" مدرس زبان اشاره‌ی مدارس استثنایی و آموزگار کودکان کم‌توان ذهنی، "کیخسرو رنگرز" مدرس زبان اشاره انجمن ناشنوایان و آموزش و پرورش و «مهتاب شهیدی» مدرس و داور جشنواره‌های قصه‌گویی و تعدادی کودک و نوجوان برگزار شد.

در این رویداد فرهنگی محمد گودرزی دهریزی، دبیر بیست و سومین جشنواره‌ی قصه‌گویی، سیدعلی حسینی سرپرست اداره کل کانون استان تهران و معاون و کارشناسان فرهنگی این اداره از نزدیک بیننده و شنونده‌ی اجراهای بخش قصه‌گویی به زبان اشاره بودند.

معصومه پورامام‌علی با «ماجرای مورچه کوچولو»، لیلا مکانی با «عروسی آقای هزارپا»، حسنا خاطرمحمدی با «بلوز من یا بابا»، الهه تاجیک با «این چه پرنده‌ای است؟»، فاطمه گلچین با «وقتی آقای شاد کچل شد»، نسرین اسکندریان با «موش‌هایی که از آدم‌ها مهربان‌تر بودند»، روشنک ایلانلو با «غازی که نمی‌خواست غاز باشد»، آوا ملا جعفر با «شب بخیر خرس کوچولو»، حدیثه وکیلی با «قصه خورشید و باد شمال» و میترا ناظم با قصه «خانم گاوه و مشکل چاقی» شرکت کنندگان  آخرین گروه مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی بودند.


در پایان برنامه و در اقدامی جالب توجه، "وحیده نظری" مدرس زبان اشاره‌ی مدارس استثنایی و از داوران این بخش جشنواره، برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان، به اجرای قصه‌گویی پرداخته که با استقبال ویژه‌ای مواجه شد.

گفتنی‌ست؛ مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =