کد خبر: 309627
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
بازدید 417
از سرگیری فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی فامنین

مربی کتابخانه سیار روستایی فامنین، ماه‌هاست علیرغم فراگیری ویروس کرونا به روستاهای تحت پوشش خود مراجعه و با جدیت به کودکان و نوجوانان روستایی خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شهرستان فامنین، علیرغم فراگیری ویروس کرونا بعد از چند ماه وقفه، به سبب درخواست و نیاز کودکان و نوجوانان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت اصول ایمنی در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های سر باز در روستاهای هدف حضور یافته و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد.
احمد عسگری مربی پرتلاش این کتابخانه، با توجه به ممنوعیت امانت کتاب به اعضا، هر روز کتاب‌هایی با موضوعات مختلف را به همراه خود به روستاها می‌برد و به اجرای فعالیت‌هایی هم‌چون، روخوانی، جمع‌خوانی و بلندخوانی کتاب با حضور کودکان می‌پردازد و در کنار فعالیت‌های مختلف فرهنگی تلاش می‌کند تا روستاهای بخش پیشخور (تجرک) که منطقه‌ای محروم و دوردست است را تحت پوشش فعالیت‌های کتابخانه‌سیار روستایی قرار دهد.
گفتنی است کتابخانه سیار روستایی فامنین در هفته کودک، با حضور در روستاهای محروم قره‌دای، ینگیجه، صادقلو و چپقلو اقدام به اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری کرد.
شایان ذکر است مربی کتابخانه سیار روستایی این شهر، روزانه با حضور در مدارس و مکان‌های عمومی روستاهای تحت پوشش به اجرای برنامه‌های متنوعی هم‌چون، روخوانی و معرفی کتاب، قصه و قصه‌گویی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی، کاردستی و اریگامی... پرداخته و علاوه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری روزهای شادی برای کودکان و نوجوانان این مناطق رقم می‌زند.
شایان ذکر است، کتابخانه سیار روستایی فامنین در بهمن ماه ۱۳۹۳ با ۵۶۰۰ جلد کتاب فعالیت خود را آغاز کرد و با حضور فعال در ۲۰ روستای شهرستان بالغ بر ۱۷۲۸ عضو دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =