افتتاح نمایشگاه «دریچه‌هایی رو به بهشت» کانون پرورش فکری مراوه تپه

در دومین روز از هفته‌ی کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه آثار هنری اعضای مرکز فرهنگی‌هنری مراوه‌تپه با حضور مدیرکل کانون، فرماندار، شهردار و مسوولان شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این نمایشگاه به همت کانون مراوه تپه، نهاد آبادانی و پیش رفت بنیاد علوی و آموزش و پرورش شهرستان و به مناسبت هفته‌ی کتاب و با هدف تشویق و ترغیب اعضای هنرمند در کانون به نمایش گذاشتن بخشی از فعالیت ها و توانمندی‌های خود، رشد اعتماد به نفس اعضا، معرفی توان‌مندی‌های اعضای کانون مراوه‌تپه برپاشد.

در این نمایشگاه آثار اعضای مرکز شامل نقاشی، ویترای، خوش نویسی، ساک‌های پارچه‌ای نقاشی شده از جلد کتاب، معرفی دیواری کتاب به نمایش درآمد.

مدیرکل کانون گلستان در افتتاح این نمایشگاه گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌ها در محورهای فرهنگی،هنری،ادبی،علمی و اسلامی از اهداف و رسالت‌های کانون می‌باشد.

محبوبه رجب نسب برگزاری این نمایشگاه را فرصت ارزشمندی برای تشویق کودکان و نوجوانان و کشف استعدادهای آنان دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهم و بی بدیلی در معرفی استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان این شهرستان دارد.

در ادامه مدیرکل کانون به همراه فرماندار مراوه‌تپه، معاون فرماندار، شهردار، رییس شورای شهر، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر اداره منابع طبیعی، مدیر ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مسوولان شهرستانی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نیز جلسه‌ای با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی برگزار و در آن به بررسی مسائل و مشکلات کانون پرورش فکری پرداخته شد.

محبوبه رجب نسب در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار و مسوولان شهرستان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری به ظرفیت بالقوه‌ی کانون در شناسایی و پرورش استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

مدیرکل کانون با اشاره به استعدادهای کشف نشده در روستاهای شهرستان مراوه تپه و با توجه به فاصله‌ی زیاد این روستاها از این شهر، از فرماندار خواست تا با در اختیار قراردادن خودرو به راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیار روستایی این شهرستان کمک کند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از فرماندار خواست تا با گازکشی ساختمان مرکز، زمینه حضور با آرامش بچه‌ها در فصل زمستان فراهم آید.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه نیز با تشکر از حضور مدیرکل کانون در این برنامه، گفت: کودکان و نوجوانان شهرستان مراوه‌تپه استعاداهای کشف نشده‌ای دارند که با کمک مربیان کانون پرورش فکری می‌توان به شناسایی و پرورش آن اقدام کرد.

وی با قدردانی از دغدغه‌مندی مدیرکل کانون دستور بررسی و رفع مشکلات ساختمان مرکز را صادر و برای تهیه خودرو سیار نیز قول مساعد داد.

بازدید از مرکز فرهنگی هنری مراوه تپه و ارائه گزارش از فعالیت‌های مرکز توسط حنیفه یپان غراوی مربی مسوول مرکز پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =