پیک نشاط کانون ایلام حضورش را در محله های کم برخوردار گسترش داد

کتابخانه های سیار روستایی کانون ایلام در دومین ویژه برنامه پیک نشاط به پارک‌نزدیک محله کارخانه نمک رفتند و لحظه های پرنشاطی را به بچه ها هدیه دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، در راستای اجرای برنامه ریزی کانون استان برای این هفته،کتابخانه های سیار روستایی شماره یک،شماره دو و شماره سه با همکاری امور اجتماعی استانداری و دفتر تسهیل گری سبزی آباد و کارخانه نمک ویژه برنامه پیک نشاط   را در پارک نزدیک محله کارخانه نمک برگزار کردند.در این برنامه  بخش هایی مانند اهدای کتاب به کودکان،مسابقه،شعر خوانی،کاردستی و بازیهای محلی به اجرا درآمدند.
کتابخانه های سیار روستایی کانون ایلام با تشکیل یک تیم فرهنگی همدل،علاوه بر فعالیت در روستاها به صورت ویژه در قالب پیک نشاط    در محلات کم برخوردار حضور موثری از خود نشان داده اند و در گسترش نشاط اجتماعی نقش خوبی را بر عهده گرفته اند.
معرفی کتاب های پرخواننده کانون، نقد کتابفیلم های کانون، ویژه برنامه پیک نشاط در مناطق کم برخوردار با محوریت کتاب،هر مرکز یک کتاب با معرفی کتاب های پر خواننده،کتاب-روستا-کودک در سه روستای استان،نشست تخصصی با حضور یک نویسنده مطرح کودک در حوزه قصه ،انجمن های مجازی ویژه نقد کتاب شعر و داستان،حضور در برنامه کشوری دو پنجره،جشن‌کتاب در مراکز کانون،و کارگاههای عمومی ویژه کتاب از مهم ترین برنامه های کانون ایلام  در روزهای اخیر به شمار می روند.
 کتاب و کتابخوانی کودک ونوجوان اصلی ترین فعالیت کانون به شمار می رود که تمام فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری آن نیز براساس کتاب های موجود در قفسه های مراکز کانون برنامه ریزی و اجرا می شوندبه شکلی که  هر فعالیتی که انجام می گیرد از شعر و داستان و نوشتن گرفته تا نمایش و کاردستی و عروسک سازی و قصه گویی و دهها فعالیت دیگر حتما برپایه ی کتاب شکل می گیرند.
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن  هم زمان هم به صورت مجازی و هم  حضوری  انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری   در فضای مجازی و حضوری  به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.
علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.
 درفصل جاری پاییز  کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در کارگاههای عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۲۸ کارگاه تخصصی را به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =