کد خبر: 310564
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
بازدید 100
کودکان معلول، فرشته نیستند

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت ۱۲ آذر، روز معلولان گفت: معلولان انسان هستند و به خدمات بیشتری نیاز دارند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون فارس، کامرانی گفت: مدت‌هاست که عادت کرده‌ایم معلولان را فرشته‌های بهشتی می‌خوانیم و با همین جمله‌های به ظاهر شاعرانه به سادگی از کنار نیازهایشان عبور می‌کنیم. فرشته‌ها نیازی به تفریح ندارند، نیازی به پارک اختصاصی ندارند، نیازی به شهر بازی مخصوص ندارند، فرشته‌ها نیازی به توجه ندارند.!

امکانات رفاهی بیشتر، مدارس اختصاصی بیشتر، مربیان متخصص بیشتر، محیط آرام و در عین‌حال سرشار از حس شادمانی و نشاط و صدها نیاز دیگر این گروه به ما یادآوری می‌کند که به جای فرشته خواندنشان به آنها به عنوان انسان‌هایی با نیازهای ویژه نگاه کنیم و در مسیر بهتر ساختن زندگی‌شان قدمی حتی کوچک و ناچیز برداریم. خواندن این افراد به نام فرشته، ما را فریب می‌دهد تا پیله‌ای از شعارهای زیبا دور خود بتنیم و در همین عالم تعارف‌ها بمانیم.

به گفته‌ی مدیرکل کانون فارس، مهم‌ترین نکته در مورد خدمت به معلولان کودک این است که به آنها به چشم یک انسان با زندگی خاص نگاه کنیم و باور کنیم که آنها انسان هستند و به خدمات بیشتری نیاز دارند و فرشته نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =