مدرسان، نقش اساسی را در آموزش و یادگیری کودکان و نوجوانان ایفا می‌کنند

مراسم اختتامیه برگزاری دوره تخصصی تربیت مدرس پاییز ۱۴۰۰ کانون زبان استان‌های فارس، کرمان و بوشهر به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در جمع مدرسان و کارکنان شرکت‌کننده در این مراسم گفت: موجب مباهات همه ماست که «مربی» هستیم و نمی‌توان هیچ کاری را با معلمی مقایسه کرد. خداوند به عنوان بزرگ‌ترین معلم و پیامبران و ائمه معصومین به عنوان سرآمدان تعلیم و تربیت، همواره، عهده‌دار تربیت و پرورش انسان‌ها بوده‌اند.

سعیدرضا کامرانی در ادامه گفت: از دیدگاه اسلام ماحصل فعالیت‌های تربیتی و آموزشی، رساندن افراد به مقام و منزلت «انسانیت» است و این جایگاه و مقام بلندمرتبه معلم و مدرس را به ما گوشزد می‌کند. مدرسان اساسی‌ترین نقش را در جریان آموزش و یادگیری انسان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان عهده‌دار هستند.

مدیرکل کانون فارس در پایان گفت: کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزشی با بیش از یک قرن فعالیت، خدمات شایانی را به ایران عزیز ارائه کرده است و این نهاد آموزشی از بنیه علمی و آموزشی قوی برخوردار بوده که تا این زمان قوام پیدا کرده است و سطح علمی مدرسان ، نظم و انظباط، به روز بودن، رعایت شوون اسلامی و انسانی، سعه‌صدر داشتن و ... از جمله ویژگی‌های مدرسان کانون زبان ایران است.

گفتنی است: دوره TTC با حضور ۱۲۶ نفر متقاضی استان فارس آغاز شد که در پایان دوره ۷۶ نفر پذیرفته شده به دوره مصاحبه راه یافتند.

مصاحبه پذیرفته‌شدگان طی ۵ روز انجام و در پایان ۳۴ نفر از استان فارس مجوز شرکت در مرحله سوم ili based را کسب کردند.

در مرحله سوم دوره (ili based) که در ۹ استان کشور برگزار شد، استان فارس به عنوان میزبان متقاضیان استان‌های فارس، کرمان و بوشهر انتخاب  و مراسم اختتامیه این دوره  با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سرپرست کانون زبان ایران استان فارس، مسئولان مراکز آموزشی استان و شرکت‌کنندگان دوره در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =