کد خبر: 310621
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
بازدید 248
گرامی داشت روزجهانی معلولین در کانون لرستان

همزمان با هفته بزرگداشت معلولین برنامه های متنوعی از سوی مرکز فراگیر خرم آباد و مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون لرستان، همزمان با هفته بزرگداشت معلولین برنامه های متنوعی از سوی مرکز فراگیر خرم آباد و مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان برگزارشد.

در مرکز فراگیر و مرکزشماره چهار خرم آباد با حضور اعضای دارای نیاز های ویژه برنامه هایی مانند ایستگاه نقاشی، قصه گویی  و کتاب خوانی توسط اعضای روشن دل اجراشد و مربیان نیز به مدرسه استثنایی رفتند و برنامه های مختلفی با همکاری معلمان این مدارس اجرا کردند.
همچنین در مراسمی که در مدرسه استثنایی شهید نظرزاده ی خرم آباد برگزارشد، سیدعیسی سهرابی مدیرکل آموزش و پرورش، محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان، امیر اسماعیلی رییس آموزش و رورش استثنایی استان،اعضای شورای شهر، معلمان و مربیان کانون حضور داشتند که درپایان این مراسم از کودکان ونوجوانان دارای نیاز های خاص که در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری برگزیده شده بودند و مربیان و معلمان با اهدای هدایایی تجلیل شد.
درپیایان این مراسم حضار از نمایشگاه آثار هنری اعضا و دانش آموزان مدارس استثنایی و مرکز فراگیر بازدید کردند.
براساس این گزارش: مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان کوهدشت به همین مناسبت با حضور در مدرسه استثنایی کودکان و نوجوانان معلول حسی حرکتی با همکاری انتشارات پیشوک و با حضور دو موسسه خیریه مهر فرهنگیان و آبشار عاطفه ها، برنامه هایی ازجمله؛ ایستگاه نقاشی، قصه گویی و معرفی کانون  و... را انجام دادند.
همچنین اهداء عمومی کتاب به همه شرکت کنندگان در ایستگاه نقاشی از طرف کانون و انتشارات پیشوک، اهدا ۱۰ کارت هدیه از طرف موسسه خیریه مهر فرهنگیان، اهدا بسته های نوشت افزار به عموم کودکان و نوجوانان شرکت کننده از طرف موسسه خیریه آبشار عاطفه ها از دیگر برنامه های این روز بود.
در عین حال در گرامیداشت هفته ی معلولان، مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان لرستان به منظور ایجاد زمینهی ارتباط و تعامل کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه کانون با دیگر اعضا، ویژه برنامههایی مختلفی با محور کتاب و کتاب خوانی برگزار کردند.
از دیگر برنامههای این روزهای مراکز کانون لرستان فعالیتهایی در قالب قصه گویی، نمایش، انیمیشن، معرفی کتاب، کارگاههای مهارتافزایی، شعرخوانی، نقاشی و... در حال اجراست.
گفتنی است: درحال حاضر یک مرکز فراگیر برای بهره مندی کودکان ونوجوانان دارای نیازهای خاص در خرم آباد در زمینه های فرهنگی، هنری وادبی فعالیت می کند و 27مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی  به صورت حضوری و مجازی فعالیت دارند.  


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =