برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با محیط زیست و حیات وحش هرمز

با همکاری کانون پرورش فکری جزیره هرمز و اداره کل محیط زیست، ۴۰۰نفر از کودکان و نوجوانان هرمزی با حیات وحش و محیط زیست جزیره خود آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ کارگاه آموزشی دور روزه آشنایی با محیط زیست و حیات‌وحش جزیره هرمز با حضور علی کریمی کارشناس محیط زیست استان هرمزگان در مرکز فرهنگی هنری هرمز برای ۴۰۰نفر از کودکان هرمزی برگزار شد.

این برنامه آموزشی به منظور آشنایی دانش آموزان با محیط زیست و حفاظت از آن، آشنایی با لاک‌پشت‌ها و نحوه زندگی آنها، آشنایی با پرندگان، تفاوت ها و شباهت‌ها و منقار، پا و ...در پرندگان _ساختار بدن دارکوب برگزار شد.

آشنایی با گیاهان مانگرو و چندل، نحوه رشد و انواع ریشه‌های آنها، زیستگاه این گیاهان و کیفیت شیرین کردن آب دریا، آشنایی با جبیریک نوع آهو در جزیره از دیگر بخش‌های این کارگاه دو روزه بود.

هدف اصلی این برنامه اموزشی آگاهی بخشی دانش آموزان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی همچون جنگل های حرا که زیستگاه پرندگان مهاجر و جانوران کنار آبزی است و همچنین حفاظت از گونه های جانوری منطقه کوهستانی جزیره از جمله جبیر  بود.

همچنین کریمی کارشناس محیط زیست به معرفی جبیر که گونه‌ایی آهواست و زیستگاه آن  کوه‌های رنگی جزیره می‌باشد و خطر انقراض آن به دلیل نفوذ انسان‌ها به محل زندگی این جانور و شکار بی‌رویه آن وجود دارد، پرداخت.

لازم به ذکراست هرمز یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است که به دلیل خاک های رنگی آن به جزیره رنگین کمان معروف است. جمعیت دانش آموزی این جزیره حدود ۱۵۰۰نفراست که اکثرآنها با کانون آشنایی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =