نشستی با عنوان مهارت ارتباط موثر برای والدین اعضا

نشستی با حضور لیلا پرچمی کارشناس بهداشت و روان، تحت عنوان مهارت ارتباط موثر با شعار پویش "گفت، حرف و خانواده حمایت‌گر" برای ۲۰نفر از مادران اعضا مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان به نقل از معصومه عباسی آزاد مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۲، در این نشست لیلا پرچمی کارشناس بهداشت و روان با اشاره به این که گفت‌وگو باید مبتنی بر اصول روابط بین فردی موثر و مساله محوری باشد گفت این موضوع علاوه بر اینکه به عنوان پادزهر اختلافات و مشکلات خواهد بود، شیوه‌ای مهم و موثر درجهت پیشگیری از تعمیق تعارض و تنش در خانواده‌ها است و لذا با تسلط خانواده‌ها به موضوع گفت‌وگو شاهد کاهش تنش و کاهش احتمال بالارفتن تعارض و بروز انواع خشونت در خانواده‌ها خواهیم بود.

کارشناس بهداشت روان در ادامه ابراز داشت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا نیازمند تغییراتی در روش‌ها و الگوهای فکری ارتباطی و رفتاری بین والدین، فرزندان و سایر اعضای خانواده هستیم و همچنین در تعریف علمی خانواده سالم گفت: به خانواده‌ای سالم گفته می‌شود که در آن فرد بتواند نیازها، تقاضاها و اولویت‌های خود را بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد نامناسب ارتباطی باعث سست شدن پیوندهای خانوادگی می شود پس باید بتوانیم مهارتهای ارتباطی را آموزش داده و همه به آن توجه کرده و برای فرهنگ سازی در این رابطه تلاش کنیم.

این نشست اهدافی را دنبال می‌کرد که عبارت بود از خانواده‌ی گفتگو محور و لزوم گفت و شنود موثر در خانواده، تقویت همراهی اعضای خانواده با همدیگر، بهبود فضای همدلی درخانواده، بالا بردن روحیه درک متقابل در بین اعضای خانواده، اهمیت حمایت گری و ایجاد کمک اعضای خانواده به رشد و ترقی همدیگر، تقویت ساختار خانواده و کمک به شناسایی نقش‌ها و جایگاه هر یک از افراد در خانواده که در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

در پایان این نشست مادران با کارشناس بهداشت و روان به بحث و گفتگو (پرسش و پاسخ) پرداختند و سوالات خود را در قالب ارتباط موثر با فزندان و اعضای خانواده مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =