کد خبر: 310786
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
بازدید 610
«بی‌بال پریدن»، ویژه برنامه مرکز فراگیر گرگان در هفته‌ معلولان

مرکز فراگیر کانون گرگان به مناسبت هفته‌ی معلولان ویژه برنامه‌ای با عنوان «بی‌بال پریدن» در مدرسه ابتدایی مهر گلستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه با همت مربیان این مرکز فراگیر و در مدرسه ابتدایی مهر گلستان، با حضور مدیرکل، رئیس آموزش و پرورش استثنایی، کارشناس فرهنگی، کادر مدرسه و بیش از ۴۵ نفر از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه برگزار شد.

مدیرکل کانون گلستان در سخنانی کوتاه در این برنامه به کتاب‌های اهدایی بریل کانون اشاره کرد و گفت: این اقدام به‌منظور غنی سازی کتابخانه ی مدارس استثنایی جهت بهره‌برداری کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه انجام شد

محبوبه رجب نسب با اشاره به آموزش‌های صورت گرفته برای مربیان مراکز کانون، اظهار داشت: مراکز فراگیر کانون پرورش فکری آمادگی حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و انجام فعالیت‌های مخصوص آنان را دارند.

وی همچنین افزود کانون آمادگی دارد در قالب همکاری مشترک از دانش آموزان و معلمان علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی حمایت کند و بر اساس نیاز آنها کارگاه‌های مهارتی برگزار نماید.

عباس خانعلی رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان نیز ضمن تشکر از اهدای کتاب‌های بریل کانون به این مدرسه، به ارائه گزارش و اقدامات صورت گرفته برای این بچه‌ها پرداخت.

به گفته‌ی لیلا مهشاد، مربی مسوول مرکز، این ویژه ‌برنامه در جهت اهداف کانون پرورش فکری و ایجاد زمینه‌های تعامل کودکان دارای نیازهای ویژه با همسالان خود، تحقق عدالت فرهنگی، آموزشی و خدمات‌رسانی به مخاطبان با نیازهای ویژه صورت‌گرفت.

کودکان و نوجوانان کم بینا و نابینای حاضر در این برنامه برای دریافت حس بهتر به چاپ اثر بر روی گل سفال پرداختند تا با لمس دست‌ساخته‌های خود، از خلق اثر خود لذت ببرند.

اجرای زیبای سرود توسط گروه سرود دانش‌آموزان مدرسه از دیگر قسمت‌های جالب این برنامه بود.

گفتنی‌است در این برنامه تعداد ۱۷۷ جلد کتاب بریل از سوی اداره کل کانون پرورش فکری گلستان به آموزش و پرورش استثنایی استان اهدا شد.

بازدید از بخشهای مختلف مدرسه و ارائه توضیحات توسط مدیر مدرسه، پایان بخش این ویژه برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =