اعضای پژوهشگر مجتمع فرهنگی‌هنری شهیدمدنی از موزه‌ی آمادای بازدید کردند

هم‌زمان با چهارمین روز ازهفته پژوهش، مربیان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهید آیت‌الله مدنی، به همراه ۱۲نفر از اعضای این مجتمع، از موزه‌ی آمادای دانشگاه آزاد اسلامی شهر همدان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان‌ هم زمان با هفته پژوهش و با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با مباحث تحقیق و پژوهش، همکاران مجتمع فرهنگی‌هنری شهید آیت‌الله مدنی، به همراه ۱۲ نفر از اعضای خود از موزه‌ی آمادای دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید بابک حجتی یکی از کارشناسان موزه، خلاصه‌ای از روند شکل‌گیری این موزه ارائه کرد و به سال تجهیز و نام‌گذاری این موزه اشاره کرد و گفت: این اثر زیبا به همت دکتر حمید میرزاده و به کوشش جعفر محمدعلی‌زاده در سال ۱۳۹۴ تهیه و با عنوان موزه «آمادای» نام‌گذاری شد.
حجتی در بخش دیگر از صحبت‌های خود خوب دیدن، دقت و تمرکز در زندگی را برای کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت تلقی کرد و از اهمیت تحقیق و پژوهش به عنوان راه رسیدن به درجات علمی بالاتر یاد کرد.
وی سپس به معرفی موزه آمادای پرداخت و گفت: این موزه در دو طبقه و در ‏دو بخش مجزا تهیه شده است که طبقه‌ی اول موزه‌ی مردم‌شناسی که شامل ۲۰۰۰ قطعه شئ از قبیل وسایل آشپزخانه، گرمایی، پخت و پز و... 
در طبقه‌ی دوم موزه‌ی حیات وحش که شامل مجموعه‌ای از حشرات، پروانه‌ها، خزندگان، ماهی‌ها، فسیل‌ها، کانی‌ها و حیواناتی از جمله: پلنگ، گرگ، روباه و پرندگان مختلف که با هنرمندی جعفر محمدعلی‌زاده جمع‌آوری شده است.
‏در ادامه‌ی این بازدید اعضا با طرح پرسش‌های مختلف درباره سبک زندگی ایرانی و چگونگی زیست حیوانات، علاوه بر آشنایی با ابزار آلات قدیمی، با شیوه‌ی تاکسیدرمی حیوانات(مراحل خشک‌کردن حیوانات) نیز آشنا شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =