فعالیت‌های علمی و پژوهشی، موضوع اصلی ویژه برنامه‌ی مجتمع فرهنگی هنری گرگان

در نخستین روز از هفته‌ی پژوهش، مجتمع فرهنگی هنری گرگان با برگزاری ویژه برنامه‌ای، یک روز شاد، با نشاط و مهیجی را برای کودکان و نوجوانان رقم زد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، اولین روز از هفته‌ی پژوهش، مجتمع فرهنگی هنری گرگان پذیرای کودکان و نوجوانانی بود که علاقه‌ی وافری در موضوع علمی و پژوهشی داشتند.

مربیان فرهنگی این مجتمع کانون با برنامه‌ریزی قبلی و دعوت از اعضای مراکز و با انجام فعالیت‌های کانونی، یک آخر هفته‌ی همراه با شادی و شادمانی را برای آنها رقم زدند.

سکینه بشارت‌نیا، مربی فرهنگی مجتمع فرهنگی هنری گرگان

در ابتدای این برنامه، سکینه بشارت نیا، مربی فرهنگی مجتمع گرگان با برپایی کارگاهِ خاص کتابخوانی با روش‌های خلاقانه و ابداعی با عنوان«پاتوقِ کتابخوانی» که چهارشنبه‌های هر هفته در این محل برگزاری می‌شود، کودکان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد؛ درون مایه‌ی اصلی این فعالیت در این روز، موضوعات علمی بود.

لیلا مهشاد، مربی مسوول مجتمع فرهنگی هنری گرگان

لیلا مهشاد، مربی مسوول مجتمع فرهنگی هنری نیز همزمان ضمن برگزاری کارگاه‌های خلاقیت با عناوینی مانند ذره‌بین، کارت‌خوانی ،پرسش و پاسخ فعالیت‌های علمی، هماهنگی‌های لازم جهت حضور کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های مختلف را انجام می‌داد.

اما سما کردجزی، مربی آزاد مجتمع کانون گرگان روز شلوغی را سپری کرد.

سما کردجزی، مربی آزاد مجتمع فرهنگی هنری گرگان

در این ویژه برنامه، بچه‌ها پس از حضور در کارگاه‌های کتابخوانی و خلاقیت به سمت دیگری از مجتمع هدایت می‌شدند که برای آنها هیجان وصف‌ناپذیری داشت و وظیفه‌ی تشریح این بخش از مرکز بر عهده این مربی علمی بود.

کودکان و نوجوانان با جضور در اتاق آزمایشگاه از نزدیک با آناتومی بدن انسان، معرفی انواع سنگ‌ها و حیوانات ماقبل تاریخ آشنا شدند و بافت گیاهان را در زیر میکروسکوپ مشاهده کردند.

محبوبه رجب‌نسب، مدیرکل کانون گلستان که برای بازدید از این ویژه برنامه حاضر شده بود، در کنار این بازدید، با توجه به سابقه‌ی قبلی خود و به‌صورت داوطلبانه، عهده‌دار کار بچه‌ها با میکروسکوپ شد و به‌خصوص نوجوانان را با انواع بافت‌های گیاهی و کلروپلاست آنها آشنا کرد.

در ادامه کودکان و نوجوانان با حضور در مرکز علمی مجتمع گرگان، با انواع اصطلاحات علمی از جمله قانون جاذبه نیوتن، شکست نور و تبدیل انرژی به صورت عملی آشنا شدند.

پایان بخش این روز پرهیجان برای بچه‌ها حضور در آسمان‌نمای مجتمع فرهنگی هنری گرگان بود که در آن با انواع اجرام آسمانی و کهکشان راه‌شیری آشنا می‌شدند.

گفتنی‌است این ویژه برنامه به همت مجتمع فرهنگی هنری گرگان و با حضور مدیرکل کانون گلستان، معاون فرهنگی‌اجرایی و کارشناسان برگزار شد.

ویژه برنامه‌های هفته‎‌ی پژوهش از ۲۵ الی ۳۰ آذر در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در حال برگزاری است.

برای مشاهده گزارش تصویری ویژه برنامه‌های هفته‌ی پژوهش به -اینجا- مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =