کد خبر: 311083
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
بازدید 199
کارگاه‌های ادبی کانون بوشهر ویژه هفته‌ی پژوهش

مربیان آفرینش های ادبی کانون بوشهر با اجرای کارگاه های ادبی، هفته پژوهش را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، سیزدهمین ویژه‌ برنامه هفته پژوهش کانون بوشهر با شعار «از مساله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» در مراکز فرهنگی هنری برگزار شد. فعالیت های ادبی اجرا شده در مراکز بمناسبت هفته‌ی پژوهش:

اهرم

فاطمه بحرینی نسب مربی آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری اهرم اقدام به برپایی کارگاه آموزشی به همین مناسبت نمود . در این کارگاه دانش اموزان پایه سوم دبستان با مراحل انجام پژوهش به زبان ساده آشنا شدند.  در این خصوص کتاب‌هایی مفید وکاربردی موجود در کتابخانه کانون معرفی شد.

گناوه

یلدا سالمی کارگاه ادبی با موضوع "تصویر در شعر"  به مناسبت هفته پژوهش برگزار کرد. کتاب تکه ای از آسمان سروده سید سعید هاشمی را در اختیار اعضا قرار داده و درباره تصویر در شعر گفتگو کرده و سپس اعضا در بخش دیگری از این جلسه اشعار را خوانده و تصویر هر شعر را مورد بررسی قرار دادند.

کاکی

کارگاه ادبی تفکر و پژوهش در داستان کوتاه دانه ی نی، در این کارگاه کتاب "دانه نی، نوشته ی بهرام خائف" برای اعضا خوانش شد . به آنها اجازه داده شد تا خوب به تصاویر دقت کنند. سپس با استفاده از سؤالاتی پیرامون داستان، زمینه بحث و گفت و گو در کلاس فراهم شد؛ با این پرسش ها، ارائه دلیل و مثال به اعضا کمک شد تا عمیق تر بیندیشند.

همچنین در ادامه کارگاه نوشتن خلاق"من یک دانشمندم" برگزار شد : که در این کارگاه از اعضا خواسته شد راجع به این موضوع با خیال کودکانه خود بنویسند : اگر یک دانشمند بودند چه چیزی را اختراع می کردند یا چه کاری را دوست داشتند انجام دهند تا جهان جای زیباتری برای زندگی شود.

سیراف

کارگاه نوشتن خلاق"من یک دانشمندم" برگزار شد : که در این کارگاه از اعضا خواسته شد راجع به این موضوع با خیال کودکانه خود بنویسند: اگر یک دانشمند بودند چه چیزی را اختراع می کردند یا چه کاری را دوست داشتند انجام دهند تا جهان جای زیباتری برای زندگی شود.

بردخون

کارگاه طرح نوشتن خلاق به صورت پژوهشی اعضا در مورد پرنده ها در کتاب شعرها چگونه اند. همچنین طرح نوشته‌ی پژوهشی حیوانات قصه های خوب برای بچه های خوب نوشته و در مورد خصوصیات آنها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =