اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در مراکز مجتمع و شماره یک کانون زنجان

اجرای ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت جشن‌های شب یلدا در مراکز فرهنگی هنری مجتمع و شماره یک کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ ویژه برنامه‌های شب یلدای امسال در مراکز کانون استان با توجه به محوریت و عنوان استانی اجرا و در انتخاب فعالیت‌ها و شیوه‌های اجرایی، پدیده‌های نجومی یلدا بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. ضمنا با توجه به شرایط حضوری مراکز کانون استان، انتظار می رود ویژه برنامه‌های مربوط به این شب آیینی در قالب برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی به دو صورت مجازی و حضوری در مراکز و مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا ‌گردد.

در همین راستا روز شنبه با جضور مربیان  مرکز مجتمع در مدرسه فرهنگیان و با همکاری مربی نجوم برنامه حضوری به مناسبت شب یلدا برگزار شد.

این برنامه شامل قسمت‌هایی مانند معرفی کانون و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای جذب اعضا، برنامه یلدای نجومی و قصه گویی بود که با همکاری مرکز علوم نجوم و مدرسه فرهنگیان برگزار شد.

برگزاری جشن‌ها و ویژه برنامه‌های شب یلدا همه ساله با تلاش و همت همکاران و به شیوه‌های خلاق و جذاب کانونی کمکی در امر ترویج و توسعه فرهنگ و آیین‌های بومی و سنتی در بین کودکان و نوجوانان بوده و راهی برای معرفی و شناساندن فعالیت‌های کانونی بوده است.

همچنین ویژه برنامه شب یلدا با عنوان "خورشید و ماه" در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون استان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و آیین‌های این شب باستانی  برای ۷۰ نفر از اعضای دختر و پسر و اولیا برگزار شد.

در این برنامه نشست علمی توسط لیدا اکبری مربی مرکز علوم و نجوم در رابطه با شب یلدا برگزار شد قصه‌گویی یکی از اعضا، معرفی آداب شب چله در گذشته از زبان مادربزرگ‌ها، شعرخوانی، گرفتن فال حافظ و تزیین خوراکی‌های شب یلدا توسط اعضا، برگزاری کارگاه کاردستی گیفت هندوانه، انار و همچنین اجرای مسابقه بین اعضای کودک و نوجوان و مادرها، فضا سازی جشن، نمایش فیلم ربات و کشاورز، سفره آرایی توسط اولیا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =