نشست تخصصی «جستارنویسی» با حضور کلیه مربیان کانون استان همدان برگزار شد

نشست تخصصی جستارنویسی به مناسبت هفته پژوهش و با تدریس لیلی باباخانی کارشناس فرهنگی استان همدان تشکیل شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت هفته پژوهش نشست تخصصی جستارنویسی با هدف آشنایی مربیان کانون سراسر استان با این گونه علمی، ادبی برگزار شد.
در ابتدای این نشست بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از تلاش همکاران جهت اجرای فعالیت‌های مختلف هفته پژوهش تشکر و قدردانی کرد و موفقیت خانم‌ها لیلی باباخانی در بخش علمی جستارنویسی، مریم نوشاد قباد در بخش پادکست جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی و اعضا مرکز شیرین‌سو به سبب برگزیده‌شدن در جشنواره‌ی بین‌المللی نقاشی رومانی تبریک گفت. 
در ادامه لیلی باباخانی کارشناس فرهنگی و نامزد بخش علمی جستارنویسی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مطالب خود را ارائه داد.
باباخانی ضمن تعریف واژه جستارنویسی، تفاوت آن را با مقاله بیان کرد و گفت: مقاله یک بخش طولانی از نوشته‌ای است که پایان‌نامه یا تحقیقی را ارائه می‌دهد، اما در جستار، جستارنویس با موضوع مشخص، آزادی  بیشتری برای بست ایده‌ی خود دارد. جستارنویسی پهلو به اثر هنری می‌زند و ساختار خشک و از پیش تعیین شده مقاله را می‌شکند. 
کارشناس فرهنگی استان سپس به معرفی چند جستار اشاره کرد و در پایان اثر راه یافته به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با نام «قصه دنیای کودکان سرزمین مرا خواهد ساخت» را با توجه به ساختار جستار مورد بررسی قرار داد.
شایان ذکر است این نشست تخصصی به مدت ۹۰ دقیقه و با حضور بیش از ۶۵ نفر از مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان همدان در فضای اسکای‌روم برگزارشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =