مراکز کانون پرورش فکری استان همدان، سنت دیرینه‌ی یلدا را برگزار کردند

در آخرین روز از فصل پاییز، اعضای کانون پرورش فکری سراسر استان با اجرای برنامه‌های مختلف، این سنت زیبا و دیرینه را جشن گرفتند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مناسبت بلندترین شب سال، مراکز فرهنگی‌هنری این استان با اجرای برنامه‌های شاد و پرنشاط روز خوبی را برای اعضای خود رقم زدند.
*مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ همدان با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف هم‌چون قصه‌گویی، حافظ‌خوانی، خوشنویسی، شعرخوانی با مضمون شب یلدا میزبان بیش از ۳۰ نفر از دانش‌آموزان آموزشگاه شهید «صابریان رنجبر» بودند. هم‌چنین این مراسم از طریق سامانه شاد برای کل دانش‌آموزان این آموزشگاه به اشتراک گذاشته شد.
*‏مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ همدان با اجرای ویژه برنامه «یلدای فاطمی» در ابتدا مربی مسئول این مرکز در بین بیش از ۲۷ نفر از اعضا ضمن تبریک فرارسیدن فصل زیبای زمستان، از یلدا به عنوان سنت دیرینه‌ی بزرگان ما در سالهای قدیم یاد کرد و مقارن شدن آن با ایام فاطمیه را فرصتی خواند که دوست‌داران اهل‌بیت علیهم‌السلام علاوه برحفظ حرمت این ایام به سنت‌های قدیمی نیز احترام بگذارند. سپس با اجرای چند برنامه‌ی فرهنگی و هنری توسط مربیان و اعضا، این روز را گرامی داشتند.  
*‏مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ همدان با همکاری هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه کوی کوثر به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله ساخت سه مدل عروسک آدم برفی، حافظ‌خوانی و تفال به فال حافظ در خدمت ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان بودند.
*‏مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان اسدآباد، با ویژه برنامه‌ی «شب لبخند و انار» و اجرای  فعالیت‌های قصه‌گویی، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی وبازی‌های بومی و محلی در خدمت ۳۰ نفر از اعضای کانون بودند.
*‏مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان فامنین با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رسوم و سنت‌های ملی، با اجرای قصه‌گویی، سرود، نمایش در خدمت ۱۲۰ نفر از اعضا بود و در پایان از «ضحی‌ربانی» عضو برگزیده‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی اربعین با اهداء هدیه قدردانی کرد.
*‏مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان بهار با دعوت از کودکان آموزشگاه کوثر و با اجرای قصه‌گویی، معرفی شب یلدا و رسوم بین ایرانیان در این شب و اهداء هدیه به حاضران در خدمت ۵۰ نفر از دانش‌آموزان بودند.
*‏مرکز فرهنگی‌هنری قهورد نیز با اجرای برنامه‌های شاد از قبیل بازی و مسابقه، قصه‌گویی، ساخت اوریگامی و... روز شادی را برای بیش از ۱۰ نفر از کودکان رقم زد.
*‏مرکز فرهنگی هنری سامن با اجرای ویژه برنامه‌ی شب یلدا میزبان مادربزرگ‌ یکی از اعضا بود که وی با قصه‌گویی و حافظ‌خوانی، سنت‌های شب یلدا را برای بیش از ۲۵ نفر از اعضا تشریح کرد.
*‏کتابخانه سیار روستایی بهار نیز با حضور در روستای گنده‌جین ویژه برنامه شب یلدا هم‌چون قصه‌گویی، کاردستی، بازی‌های محلی را  برای ۱۶ نفر از اعضای خود اجرا کرد.
گفتنی است در چند روز اخیر، برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز سراسر استان پیرامون شب یلدا و سنت و رسم‌های گوناگون ایرانیان برگزار شد و مربیان با اجرای برنامه‌های متنوع به زنده نگاه‌داشتن این آیین پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =