کد خبر: 311595
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
بازدید 424
اجرای ویژه‌برنامه‌ی دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی مقاومت و ایام شهادت سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی، ویژه برنامه «عزت، حکمت، مصلحت» با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن سینما کانون برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در دومین سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی، ویژه‌ برنامه «عزت، حکمت، مصلحت» با همکاری بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن سینما کانون برگزار شد.


در این مراسم که با حضور مدیرکل کانون، مدیرکل بنیادحفظ آثار، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران، مدیرکل امور بانوان استانداری، رئیس حوزه هنری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، بهناز ضرابی‌زاده ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالروز عروج آسمانی سردار دلها، برگزاری این مراسم را بهانه‌ای جهت عرض ارادت به مقام و منزلت شهید سلیمانی برشمرد و گفت: شهادت بالاترین مقام و مرتبه‌ای است که نصیب هرکسی نمی‌شود و هرگاه خداوند عاشق بنده‌اش می‌شود شهادت را نصیب او می‌گرداند، شهید سلیمانی به بالاترین مرتبه بندگانی رسید و خداوند مزد عبودیت و اخلاص او را با شهادت به وی بخشید.
مدیرکل کانون استان خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم تاکید کرد، هدف از برگزاری این مراسم، اندوه و گریه نیست بلکه تفکر و تامل درباره این شخصیت بزرگ و والاست تا او را الگوی راهمان قرار دهیم و ادامه‌دهنده مسیر و راه نورانی او باشیم. 


در ادامه نوشین بگلریان مربی کارگاه‌های نمایش باخوانش خاطره‌ای از سردار سلیمانی، حال و هوای خاصی به مجلس بخشید.
سپس سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی با نقل خاطره‌ایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به خصوصیات و سجایای اخلاقی وی اشاره کرد و گفت: دنیا دیگر ظرفیت شهید سلیمانی را نداشت وی می‌بایست رجعت کند و به مقام شهادت برسد.
سردار ظفری در ادامه صحبت‌های خود از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره «من افتخار می‌کنم» تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت، من علاوه بر ادای احترام به همه‌ی شما عزیزان که با قلم، فکر، بیان و اندیشه، به نگارش دل‌نوشته برای سردار دلها پرداختید، پدر و مادرهای شما را نیز تحسین می‌کنم که فرزندان خود را کمک کردند تا علی‌رغم درک‌نکردن این شهید عزیز، این‌گونه برای او بنویسند.


نمایش‌نامه خوانی پیرامون سردار سلیمانی کاری از کتابخانه سیار شهری همدان، پخش کلیپ معرفی شهدای کانون استان همدان، قرائت دلنوشته و نماهنگ‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که اعضای ارشد کانون به ساخت و اجرای آن پرداختند.

 ‏در پایان علاوه بر تقدیر از نازنین‌فاطمه ترابی‌کمال فرزند شهید مدافع حرم مرتضی ترابی‌کمال، از ۴۸ نفر شرکت‌کننده جشنواره «من افتخار می‌کنم» که از اعضای کودک و نوجوان کانون سراسر استان بودند با اهداء لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.
 ‏لازم به ذکر است جشنواره «من افتخار می‌کنم» عنوان جشنواره‌ای است که اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ارسال فراخوان آن در تیرماه سال جاری از کودکان و نوجوانان جهت شرکت در مسابقه‌ی دلنوشته و تهیه کلیپ با موضوع سردار سلیمانی دعوت به عمل آورد و ۴۸ نفراز اعضا در این جشنواره شرکت و برگزیده شدند.

گزارش تصویری این مراسم را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده فرمائید.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =