۳۱ شمع‌خانه در ۳۱ مرکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری به یاد سردار دلها برپا شد

هم‌زمان با فرارسیدن هفته مقاومت و ایام شهادت سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی علاوه بر برپایی ۳۱ شمع‌خانه در ۳۱ مرکز فرهنگی‌هنری سطح استان، ویژه برنامه‌های مختلفی در مراکز ثابت، سیار و پستی استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی، مراکز ثابت، سیار و پستی کانون این استان با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف یاد و نام سرباز وطن را گرامی داشتند.
• مراکزثابت کانون پرورش فکری با برپایی ۳۱ شمع‌خانه، یک بار دیگر یاد و خاطره‌ی سردار سلیمانی را زنده نگه داشتند.
• مرکز فرهنگی‌هنری اسدآباد با اجرای ویژه برنامه‌ی «دلتنگ نگاه مهربان پدریم» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت معنوی سردار دلها در چند روز متوالی، اقدام به معرفی شخصیت این شهید بزرگوار کردند و در پایان اعضا با ساخت قاب‌های مختلف تصاویر گوناگون سردار را قاب کردند. 
این تصاویر در پایان به صورت کلیپی آماده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان بهار با حضور ۲۰ نفر از دانش‌آموزان آموزشگاه کوثر، علاوه بر معرفی شخصیت شهید سلیمانی، از اعضا خواستند تا دلنوشته‌ای در وصف شهید حاج‌قاسم سلیمانی بنویسند.
‏این مرکز فرهنگی هم‌چنین به ۱۵ نفر از اعضای خود روش ساخت شمع به صورت کاردستی را آموزش دادند.
• مرکز فرهنگی‌هنری شهر کبودرآهنگ، با همکاری سپاه پاسداران این شهر به اجرای ویژه برنامه‌ی «هم‌چون پدری مهربان» پرداختند، که در این برنامه سرهنگ نصرالله سوادی رئیس عقیدتی سپاه پاسداران شخصیت شهید سلیمانی را به حاضران معرفی کرد.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری لالجین با حضور ۲۷ نفر از اعضا علاوه بر ساخت کاردستی گل لاله سه بعدی، در مزار شهدای این شهر حضور یافتند و قبور مطهر شهدا را عطرافشانی کردند.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شهر سامن با حضور در مزار شهدا علاوه بر شهید سلیمانی با شهیدان شهر خود تجدید میثاق کردند.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری ازندریان اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌ی «پدر مهربان و قهرمان مقاومت» کرد. در این برنامه که با حضور ۲۰ نفر از اعضا برگزار شد علاوه برمعرفی شخصیت و بیان خاطراتی از این شهید عزیز، قسمتی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی توسط اعضا قرائت شد. هم‌چنین سه اثر اینفوگرافیک با مضمون سردار رشید اسلام شهید سلیمانی تهیه و در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شهر قهاوند ویژه‌برنامه «قصه سردار» را با برنامه‌هایی هم‌چون معرفی شخصیت، قصه‌گویی، دل‌نوشته‌ای برای سردار و تهیه قاب عکس اجرا کرد.
• ‏کتابخانه‌ی سیار روستایی نهاوند با حضور در دو روستای ده‌سرخه و سیاهدره به معرفی شخصیت و سجایا و فداکاری‌های سردار سلیمانی پرداخت‌.
• ‏کتابخانه پستی ملایر با به اشتراک‌گذاشتن فراخوان، از اعضا درخواست کرد با ساخت کلیپ در وصف سردارشهید حاج‌قاسم سلیمانی، نام و یاد این شهید سرافراز را زنده نگه دارند.
شایان ذکر است، علاوه بر برنامه های فوق، دیگر مراکز فرهنگی استان به دو صورت حضوری و مجازی اقدام به اجرای برنامه‌هایی پیرامون شخصیت شهید حاج‌قاسم سلیمانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =