دومین مهرواره داستان آفرینش در مهر ۱۴۰۰ با ارسال فراخوان به استان ها کار خود را آغاز کرد و در هفته اول  ماه دی با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در پایان دو مرحله داوری و از میان ۵۴۴ اثر رسیده از سوی ۴۲۵ شرکت‌کننده از سراسر کشور، ۹۳ نفر از اعضای انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون به عنوان نفرات برگزیده این رویداد کشوری معرفی شدند که در این میان امیررضا انتظاری، احسانه بیگی از اعضای مرکز فرهنگی هنری یک یزد  با داستان های "بالکنی با شیشه ای آبی رنگ" و"رعنا" پریسا کمالی از اعضای مرکز فرهنگی هنری سه یزد با داستان آتش سا از برگزیدگان این دوره از مهرواره آفرینش بودند..

بر اساس این خبر، از این تعداد، آثار ۲۱ نفر نیز در بخش ویژه طنز  در فهرست برگزیدگان این مهرواره قرار گرفت که آتنا امیری عضو مرکز سه یزد با داستان "شوهردزد" از جمله برگزیدگان این بخش معرفی شده است.

اعضای هیات انتخاب آثار در مرحله اول متشکل از عالمه میرشفیعی، سمیه آورند، عزت صدیقی‌لویه، بتول پورشیخ، زهرا غلامی و حسین قربان‌زاده، همگی از کارشناسان و مربیان داستان‌نویس کانون استان‌ها بودند.در مرحله پایانی نیز مژگان بابامرندی، فرزانه رحمانی و عباس قدیرمحسنی؛ سه نفر از اهالی قلم و نویسندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار انتخاب نهایی آثار و برگزیدگان را انجام دادند.

لازم به ذکر است به دلیل تداوم شیوع بیماری کرونا شرایط برگزاری مهرواره به شکل حضوری فراهم نیست اما با ارسال هدایای فرهنگی و لوح سپاس از برگزیدگان قدردانی می‌شود.

گفتنی است واحد آفرینش های ادبی استان یزد، ۱۴ اثر داستان از ۹ نفر از  اعضای فعال انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد را به دبیرخانه سراسری دومین مهرواره داستان آفرینش ارسال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =