اهداء سومین کتابخانه به آموزشگاه ابتدایی شهدای روستای علی‌آباد

در سالروز شهادت سردار رشید اسلام، سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی و روز مقاومت، سومین کتابخانه به آموزشگاه ابتدایی شهدای علی‌آباد اهداء شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در دومین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی کانون این استان سومین کتابخانه‌ی اهدایی خود را با نام «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» به آموزشگاه شهدای علی‌آباد تقدیم کرد.
در ابتدای این مراسم که مزین به نام «یاد سردار آسمانی» بود، پریوش حق‌پرستی مدیر این دبستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، رمز ماندگاری سردار دلها را عطوفت و مهربانی دانست و از دانش‌آموزان خواست که مهربانی را پیشه‌ی راه خود کنند و از کانون پرورش فکری که مهربانانه در مدارس کم‌برخوردار شرکت می‌کنند و با عشق و علاقه به کودکان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند تشکر کرد.
در ادامه صادق فرهادیان مربی سیارشهری همدان با بیان خاطراتی از شهید سلیمانی به نقل از کتاب «بچه‌های حاج قاسم» کودکان را با شخصیت این شهید عزیز آشنا کرد.
گفتنی است علاوه بر اجرای گروه سرود به سرپرستی هادی لایقی مربی هنری کانون، علی زرین یکی از دانش‌آموزان قسمتی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی را قرائت کرد.
سپس دانش‌آموزان با شرکت در کارگاه‌های سفالگری، اوریگامی و ادبی به مربیگری افسانه محمدی مربی هنری کانون به ساخت قاب عکس، گل لاله و دلنوشته برای سردار پرداختند.
در پایان کتابخانه‌ی «سردارشهید حاج‌قاسم سلیمانی» حاوی قفسه و ۶۰ جلد کتاب، توسط مدیرکل کانون در محل آموزشگاه شهدای علی‌آباد افتتاح شد. بهناز ضرابی‌زاده در این مراسم گفت: با اهدا کتاب، راه ورسم شهید سلیمانی را زنده نگاه خواهیم داشت. او که عاشق دانایی، پویایی و سخت‌کوشی بود.
لازم به ذکر است این سومین کتابخانه‌ی اهدائی کانون به روستاهای محروم استان همدان است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مدارس روستاهای محروم اهدا می‌شود.
شایان ذکر است، این برنامه با همت مربیان کتابخانه‌ی سیار شهری همدان در آموزشگاه ابتدایی شهدای علی‌آباد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =