کد خبر: 311751
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
بازدید 142
نقش کانون در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پررنگ‌ می‌شود

سه طرح از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در کمیته فرهنگی ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مطرح و تصویب شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نشست کمیته فرهنگی ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان که ۱۹ دی ۱۴۰۰ در اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، سه طرح پیشنهادی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارایه داد.

بنابر این خبر، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمان ابتدا طرح «باغبان» را با این مقدمه معرفی کرد: بچه‌ها بی‌گناه‌ترین افرادی هستند که در سکونت‌های غیررسمی زندگی می‌کنند. آن‌ها با توجه به شرایط اجباری محل سکونت‌شان و شرایط خانوادگی ویژه، احساس خشم و بی‌مهری را تا بزرگسالی همراه دارند.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری سیار برای خدمت‌رسانی به بچه‌های مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان در قالب طرح باغبان اجرا شده است. ۲۹۶ عضو کودک و نوجوان با کد ملی ثبت‌شده در سامانه کتابداری کانون فعالیت‌هایی چون امانت کتاب، نمایش فیلم، قصه‌گویی و ... را می‌گذرانند. همچنین اردوهای جهادی و برنامه‌های مناسبتی از دیگر برنامه‌های این مرکز است و ۲۰۰ عضو هم از طریق نامه با مرکز مکاتبه‌ای کانون در ارتباط هستند. از ویژگی‌های مهم طرح «باغبان» دائمی بودن آن و هدف‌مند بودن منطقه تحت پوشش است.

روحی تاکید کرد: با وجود این‌که طرح «باغبان» چند سالی است در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر کرمان فعال است اما برای پوشش مخاطبان بیشتر و نزدیک شدن به اهداف مشخص شده، به همراهی و همکاری دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی دخیل نیاز دارد.

روحی همچنین تامین کشنده تریلی سیار را به عنوان طرح دوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مناطق کم برخوردار، روستایی و بدون امکانات فرهنگی و هنری مطرح کرد و گفت: در صورتی که کشنده این تریلی سیار از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تامین شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند برای ۶۰ تا ۷۰ روز در سال اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق جنوبی و مختلف استان برنامه‌ریزی کند.

تجهیز کامیونت اداره‌کل کانون پرورش فکری استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح شهر، مدارس و مکان‌هایی که امکان استفاده از تریلی سیار وجود ندارد به عنوان طرح سوم بررسی شد و مشارکت برای راه‌اندازی و تجهیز آن در نشست کمیته فرهنگی ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر درخواست کرد.

 علیرضا وحیدزاده سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان هم در دفاع از سه طرح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: پروژه‌هایی که به صورت مجزا و برش‌خورده در مناطق و حوزه‌های اجتماعی اجرا می‌شوند ثمردهی ندارند و باید برنامه تکمیلی و پروژه مکمل برایش تعریف و مفید بودن این برنامه برای مخاطبان آن حس شود و تراکم هدف مشترک دستگاه‌های فرهنگی راه‌کار مناسبی است.   

 نشست کمیته فرهنگی ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با تصویب سه طرح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تلاش اعضای کمیته فرهنگی ستاد برای تامین کشنده تریلی سیار و تامین بودجه برای تجهیز کابین کامیونت کانون در مرحله ابتدایی پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =