همه حتی در دورترین مناطق دلشان می‌خواهد با امام رضا(ع) گفتگو کنند

نشست ملی کارشناسان ادبی و رابطین مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» با حضور محمودرضا برازش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی و انسیه موسویان مدیر کل آفرینش‌های ادبی دوشنبه ۲۷ دی ماه در دفتر استان و همزمان در فضای اسکای روم با حضور ۱۰۸ شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی؛ این نشست که با همراهی مسئولین اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری، کارشناسان ادبی استان‌ها، رابطین ادبی کشور، مسئولین کتابخانه‌های ثابت، سیار و پستی استان برگزار شد با خوش آمدگویی مدیر کل استان آغاز شد.

ابراهیم زره‌ساز در این نشست از عشق و ارادت کودکان به ساحت امام رضا(ع) گفت و یادآور شد که بدون تردید ما به همسایگی امام مهربان به خود می‌بالیم و قاعدتا حرم منور امام هشتم مایه برکت بوده است. اما این مهر متعلق به تمامی شیعیان و مسلمانان است و همه در دورترین مناطق هم با دیدن تصویر حرم و بارگاه مطهر امام رضا(ع) ارتباط و آرامش می‌گیرند و دوست دارند با امام صحبت کنند.

زره‌ساز ضمن اشاره به برنامه رونمایی از دو مهرواره با حضور آقای مهدی علی اکبرزاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بیان صحبت‌های ایشان، از فعالیت مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری یاد کرد و گفت: با همراهی کارشناسان فرهیخته کانون می‌توان ارتباط و احساسات پاک کودکان را در این فعالیت شاهد باشیم و اعضای ارشد و انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری نیز با شرکت در مهرواره «گنبد کبوتران» به صورت حرفه‌ای در خلق اثر در قالب داستانک مثمر ثمر باشند و چه بهتر که در سیره رضوی فعالیت داشته باشند.

مهندس برازش نیز که با لباس خادمی حرم در نشست حاضر بود گفت: امروز که روز خادمی من در حرم مطهر بود را با حضور در این نشست به فال نیک می‌گیرم.

برازش ضمن ارائه معرفی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و جایگاه ویژه و مسئولیت‌های این بنیاد عنوان کرد که این بنیاد یک موسسه چند جانبه است که از جمله هیئت امنای آن مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

او ادامه داد: ما هر چقدر بتوانیم باید تلاش کنیم تا سیره و فرهنگ رضوی را به کودکان و نوجوانان نشان بدهیم و طبق فرمایش امام رضا(ع) اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند بی‌شک از ما پیروی می‌کردند و همچنین آموزش به کودکان، حک کردن بر سنگ است.

برازش افزود: ائمه اطهار را شناختن یعنی دستور العمل و آداب و زندگی آن‌ها را یاد گرفتن. احترام به بزرگتر، نظم و قانونمندی، نگهداری از محیط زیست و ... همه از آموزه‌های دینی بزرگان ماست.

برازش درباره برگزیدگان و شرکت کنندگان مهرواره عنوان کرد که برگزیدگان این مهرواره علاوه بر دریافت هدیه، مهمان امام رضا(ع) نیز خواهند بود و آثار برتر با نظر داوران علاوه بر چاپ، به صورت نشر در فضای مجازی و بهره گیری و معرفی از آن در رسانه‌ها و نشریات هم حمایت خواهند شد. وی هم چنین یادآور شد که دریافت آثار، با حمایت از طرف بنیاد خواهد بود و برنامه‌هایی برای رشد و ارتقای این کودکان و شرکت کنندگان خواهیم داشت.

برازش همچنین به کارشناسان پیشنهاد کرد که ما اعلام آمادگی می‌کنیم که مهرواره‌هایی با موضوع شعرها و سرودهای محلی در عشق و ارادت به امام رضا (ع) در قالب لهجه‌ها و زبان‌های محلی، تئاتر و سرودهای دسته جمعی و هنرهای مختلف را هم برگزار کنیم.

در ادامه انسیه موسویان مدیر کل آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری ضمن تشکر از مدیر کل استان و بنیاد بین‌المللی  امام رضا(ع)  برای برگزاری این مهرواره‌ها گفت: خوشحالم که به بهانه نامه مهر همراه شما هستم. قالب نامه در مهرواره، هوشمندانه و نوستالژیک بود. در عصر تکنولوژی و ارتباطات مجازی، توجه دادن کودکان و نوجوانان به فرهنگ نامه نگاری و زنده کردن سنت دیرین بسیار خوب است. این مهرواره علاوه بر استعدادیابی می‌تواند به پرورش استعداد کودکان و نوجوانان هم کمک کند.

ادامه برنامه با توضیحات میترا شجاعی مقدم و عزت صدیقی لویه از کارشناسان ادبی استان درباره شیوه‌نامه مهرواره‌ها، ارسال آثار و نحوه داوری و در پایان پاسخگویی به سوالات بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =