کد خبر: 311928
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
بازدید 121
دومین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در استان بوشهر

دومین جلسه کمیته کودک و نوجوان به مناسبت فرا رسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه در مرکز فرهنگی و هنری بوشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ دومین جلسه کمیته کودک و نوجوان به مناسبت فرا رسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه در مرکز فرهنگی و هنری بوشهر برگزار گردید.

در این نشست که با حضور اعضای استانی کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد ،سمیه رسولی مدیرکل کانون استان بوشهر و مسئول این کمیته در استان درخصوص اهداف و رسالت مهم انقلاب اسلامی در جهت آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان اشاره نموده و گفت: برنامه های شاخص در رابطه با قشر کودک و نوجوان باید شادی و تحرک و نشاط وجود داشته باشد؛ و فعالیت ها ضمن داشتن تنوع و مفرح بودن باید به گونه ای تدوین و برنامه ریزی شود که شناخت آنها را در حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی افزایش دهد.

وی ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بیان اهداف و رویکرد کانون در بزرگداشت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در پی آنیم تا با استفاده و بکارگیری از ابزار فرهنگ، هنر، ادبیات، علم و پژوهش زمینه ساز آشنایی بیشتر و افزون تر مخاطبین کودک و نوجوان را با انقلاب اسلامی را فراهم کنیم و آنها را با اهداف و آرمان های انقلاب و اندیشه های روشن امام راحل (ره) آشنا کنیم.

ایشان همچنین حفظ و اعتلای هویت ایرانی_اسلامی به همراه بالابردن سطح امید  و شادی و نشاط و پویایی کودکان را از جمله اهداف کانون پرورش فکری ذکر کرد و گفت دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی است تا با برجسته سازی خدمات انقلاب در راستای محرومیت زدایی و تحقق عدالت فرهنگی بین کودکان مختلف استان تلاش کنیم .

حاجیونی مدیرکل بهزیستی ضمن ارائه‌ی برنامه‌ها و حوزه‌های فعالیت بهزیستی که کودکان و نوجوانان و خانواده را شامل می شد، ضمن پر اهمیت دانستن اجرای برنامه های فرهنگی برای مخاطبین کودک و نوجوان تاکید کردند که با در نظر گرفتن شرایط کرونایی می بایست توجه ویژه ای به ظرفیت های دنیای مجازی گردد تا در هر شرایطی اجرای برنامه صورت پذیرد و متوقف نگردد.

کاوه معاون اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری بوشهر نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته به بیان نکاتی پیرامون پررنگ تر شدن محتواهای فرهنگی هنری برنامه ها و استفاده وسیع تر مخاطبین از ویژه برنامه ها پرداخت.

نماینده کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر نیز در این نشست به ارائه برنامه های پیش بینی شده برای کودکان تحت حمایت کمیته امداد پرداخت و بر همکاری کانون پرورش فکری جهت اجرای خلاقانه این برنامه ها برای کودکان تحت سرپرستی تاکید کرد.

در این نشست ادارات و سازمان های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر  ویژه برنامه های پیشنهادی خود را جهت اجرا ارائه در این نشست ادارات و سازمان های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر  ویژه برنامه های پیشنهادی خود را جهت اجرا ارائه نمودند و  رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر بر برنامه ریزی، مشارکت، تعامل و همکاری جهت اجرای هرچه بهتر برنامه هاتاکید و اعلام آمادگی کردند و اظهار داشتند پشتیبانی های لازم انجام خواهد شد.

در پایان مهشید جهازی معاون فرهنگی کانون کلیه‌ی فعالیت ها و پیش بینی های کانون پرورش فکری استان را تشریح و خواستار تعامل و همکاری دیگر سازمان ها و ادارات در سطح استان شد و در جهت مصوبات نهایی برنامه های شاخص این دهه مقرر گردید تا در جلسه سوم کمیته کودک و نوجوان با هم اندیشی به تصویب نهایی برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =