برگزاری گردهمایی مشاورین امور زنان و خانواده با محوریت توجه به مسایل دانش آموزان با نیازهای ویژه

این گردهمایی روز سه شنبه ۲۸ دی ماه به دعوت اداره آموزش پرورش استثنایی خراسان رضوی جهت مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی برگزار گردید و از کانون استان تقدیر شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛  قاسمی پور مدیرکل اموزش پرورش استثنایی استان اعلام نمود : حدود  ۱۷۰۰۰ دانش آموز استان در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند و بیشترین تعداد دانش اموزان را استان خراسان رضوی در سطح کشور دارد.

 این موضوع نشانگر آن است که امکانات کافی و شناسایی لازم انجام  پذیرفته و به همین دلیل آمار بالاست که جای خوشحالیست. زیرا  وقتی کم توان ذهنی در فضای تحصیل قرار می گیرند امید به خانواده ها بر می گردد و حس مفید بودن به این افراد القا می گردد. در حال حاضر از هر ۳۶ تولد ۱ نوزاد  اوتیسمی است که دلیل آن سبک زندگی اعلام شده است.

سیده طاهره طهماسبی مدیر کل دفتر زنان و خانواده در جمع مشاورین دستگاه‌های اجرایی اعلام نمود: در حوزه آموزش و پرورش استثنایی همه باید اشتراک داشته باشیم. حوادث و ارث مسبب این موضوع هست که برای هر کسی وقوع ان ممکن هست.

وی عنوان نمود: نگاه ما توانمندسازی و کمک باشد و نه ترحم.   باید باورها و نگاهها را تغییر بدهیم زیرا خیلی از رفتار ما بدون توجه انجام میشوند در حالیکه  اثار منفی و مخرب زیادی می گذارد. در حوزه های هنری و فرهنگی نیاز به اگاهی بخشی و آموزش نحوه برخورد است. این اتفاق ممکن است برای ما هم بیفتد. انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از هر دستگاه اجرایی به ما اعلام و ما بر همان اساس در  فعالیت‌های مورد انتظار در سال  ۱۴۰۱ با نگاه ویژه  به آموزش و پرورش استثنایی تغییراتی خواهیم داد. از جمله اقدامات پیشگیرانه زیادی می تواند توسط صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی انجام پذیرد.   بهسازی محیط جهت فعالیت عادی و راحت هر معلول در سطح شهر توسط دستگاههای متولی، اقدامات موثر جهت ساده سازی و اماده سازی محیط ادارات برای افراد با نیازهای ویژه و اگاهی بخشی به زوجین جوان.

طهماسبی افزود : معلولین در خانواده ها رحمت و برکت هستند و دعای خیرشان پشت سر همه ماست ‌و خدمت به آنها وظیفه همه است.

فاطمه سلیمی عضو شورای شهر مشهد در جمع بانوان اعلام نمود : اسناد تاریخی زنان مشهد نشان میدهد اتفاقات تاریخی را این زنان رقم زدند و همیشه جریان ساز بودند. از جمله زنان در واقعه نوغان  . با تشکر از خانم طهماسبی که این هم افزایی را برنامه ریزی میکنند تا در کنار هم باشیم نیاز هست که روی مسائل فکر کرد تا راه حل های بهینه را پیدا کنیم. دین ما جز محبت و مهربانی چیزی نیست و بایست اقدامات خیر و جریان سازی و افق دید را توسعه بدهیم. حتما بایست نگاه مادرانه در بافت شهری هم اعمال گردد.

در پایان جلسه پس از تقدیر از دستگاههای اجرایی برتر و کانون استان  به جهت توجه ویژه به کودکان و نوجوانان با نیازیهای ویژه، مناسب سازی مراکز کانون برای استفاده این دانش آموزان، تولید محتوای شعر و داستان و عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش استثنایی جهت ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به این دانش آموزان و معلمین آنها تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =