کد خبر: 312528
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
بازدید 234
طرح «هرشهید ؛ یک نهال»

در طرحی با عنوان «هر شهید ؛ یک نهال» که به ابتکار سمیه رسولی ، مدیرکل کانون استان اجرا شد، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر همزمان در سراسر استان در مراکز کانون به یاد شهدا نهال هایی توسط اعضا و مربیان کانون غرس شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر ، اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان بوشهر به غرس نهال به نام شهدا پرداختند.در این برنامه که به ابتکار سمیه رسولی،مدیرکل کانون استان اجرا شد در هر مرکز کانون به یاد شهدا نهال هایی توسط اعضا و مربیان غرس شد. در بوشهر نیز در مرکز فرهنگی هنری عالیشهر ؛ که به تازگی آغاز به فعالیت کرده است ، باحضور اعضا کودک و نوجوان این مرکز ،  سمیه رسولی؛مدیرکل کانون استان، سید غلامرضا هاشمی؛امام جمعه عالیشهر و معاون و جمعی از کارشناسان کانون استان نهال هایی با نام شهدا غرس شد.

رسولی در این آیین ضمن تبریک چهل و سومین فجر انقلاب و به فال نیک گرفتن تقارن این ایام با شروع به کار مرکز فرهنگی هنری عالیشهر ، طرح «هرشهید یک نهال» را به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام دانست  که طی این طرح ، به یاد هر شهید، یک نهال در دل خاک کاشته میشود.
وی افزود این برنامه فرهنگی ضمن ترویج فرهنگ درختکاری و احیای سنت حسنه کاشت نهال ، فرهنگ‌سازی پاسداشت نام و یاد شهدای گرانقدر کشور عزیزمان را در پی خواهد داشت که پی ریزی این فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است.

همچنین هاشمی در جمع اعضا کانون عالیشهر،ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را نهالی توصیف کرد که توسط امام راحل(ره) در سال 1357 نشانده شد و با خون شهدا آبیاری شده تا امروز درختی تناور به دست ما رسیده است و ما وظیفه ی پاسداری ازین درخت را برعهده داریم.

شایان ذکر است ؛ باتوجه به اوج گیری و شیوع سویه جدید بیماری کرونا موسوم به امیکرون ، این برنامه صبح روز سه شنبه 19بهمن ماه با رعایت پروتوکل های بهداشتی در مرکز فرهنگی هنری عالیشهر برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =